Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Råd og tips

Prositblog

New Member
Hei! Vi er ny på dette, og sitter og leser på denne siden nå.. Ser at man kan få bøter for å reklamere for utenlandske pengespill.. Vi har blitt kontaktet av flere for reklame, bl.a. noen som ønsker å betale oss for å publisere artikler om pengespill og lignende - regner med det er en dårlig ide?
Er det noe vi ellers bør være obs på i bloggingen?
 

knippsen

Medlem
Hold dere langt unna slike bloggartikler om pengespill med lenker til spillsider dersom dere ikke vil ha Lotteritilsynet på nakken ja.
 
Hei! Vi er ny på dette, og sitter og leser på denne siden nå.. Ser at man kan få bøter for å reklamere for utenlandske pengespill.. Vi har blitt kontaktet av flere for reklame, bl.a. noen som ønsker å betale oss for å publisere artikler om pengespill og lignende - regner med det er en dårlig ide?
Er det noe vi ellers bør være obs på i bloggingen?
jeg trudde det var lov og reklamere for de jeg
 
Nei. Det er det ikke. Jeg lærte det på den "harde" måten :) Pluttselig lå det brev fra Lotteritilsynet i brevkassa mi.
Ett slikt ordentlig gammelt Old School papirbrev. Jeg tror dog det er er anderledes hvis domenet ikke er .no, og hvis du har server ett sted hvor slikt er lov.

Men obs: Jeg TROR det er slik. Jeg vet ikke sikkert.
 

Steve Cash

Medlem
Jeg TROR det er slik at hvis siden driftes fra Norge og er rettet inn mot norske lesere så spiller ingen rolle hvilket toppnivådomene en bruker eller hvor serverne står. Det har i alle fall vært praksis med annet stoff på Internett som ikke er eller har vært tillatt i Norge.
 
Sist redigert:

Stoppet

Banned
Jeg TROR det er slik at hvis siden driftes fra Norge og er rettet inn mot norske lesere så spiller ingen rolle hvilket toppnivådomene en bruker eller hvor serverne står. Det har i alle fall vært praksis med annet stoff på Internett som ikke er eller har vært tillatt i Norge.

Tja, hva da med alle norske TV-kanaler som sender denne rype reklame? De unngår så vidt jeg vet regelverket ved å sende via et annet land. Og de er i aller høyeste grad beregnet på norsk publikum.
 
Topp