Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Redirect på domene; hvordan optimalisere?

Ranker ganske greit for et nøkkelord der domenet er satt sammen av nøkkelordet, samt siden er optimalisert for akkurat dette ordet. Nå snubla jeg over et annet nøkkelord som er verdt en del kroner, og har kjøpt domene til dette. Det jeg da lurer på er om det er vanskelig å ranke for et domene som bare har en redirect til siden jeg allerede har. Jeg gjorde så mye optimalisering på selve sida for det første nøkkelordet at jeg havnet på side 2 uten noe som helst innhold. Med en redirect er jo ikke dette mulig. Så hva bør jeg gjøre? Er det best å lage en helt ny side for det nye ordet, ettersom sideoptimalisering tydeligvis har så mye å si, bare for å tyne mest mulig juice ut av alt, liksom?
 
Er det umulig, uansett? Hva om jeg har masse linker som peker til domenet?

Hva om jeg prøver å optimalisere det gamle domenet til det nye søkeordet? Hva ville vært den beste måten å gjøre dette på? Subdomene?
 

picxx

Well-Known Member
Hva om jeg prøver å optimalisere det gamle domenet til det nye søkeordet? Hva ville vært den beste måten å gjøre dette på? Subdomene?

301 redirect.
Da vil google oppfatte det som om hele siden er flyttet til det nye domenet, og evt. innlinker fra den gamle siden vil vektlegges den nye.

Er også mulig å søkeoptmalisere kun for søkemotorer, mens brukerne blir sendt videre til den nye siden, men dette er gammelt nytt og om google finner det ut (noe som er 99,9999999% sikkert) vil den gamle siden ganske sikkert bli de-indeksert.
 
301 redirect.
Da vil google oppfatte det som om hele siden er flyttet til det nye domenet, og evt. innlinker fra den gamle siden vil vektlegges den nye.

Er også mulig å søkeoptmalisere kun for søkemotorer, mens brukerne blir sendt videre til den nye siden, men dette er gammelt nytt og om google finner det ut (noe som er 99,9999999% sikkert) vil den gamle siden ganske sikkert bli de-indeksert.
Ikke aktuelt å gjøre noe som kan få meg deindeksert.. Har lagt for mye arbeid i det.

Men med 301 redirect, er det bare det nye domenet som vil få link-juice fra linkene som før pekte til det gamle domenet? Det er ikke noen risker ved å gjøre dette, feks deindeks? Og hva skjer med den gamle rankinga mi, vil jeg ranke like høyt for det gamle søkeordet, bare på et nytt domene?

Helst vil jeg jo ranke for begge deler på samme domene.. :rolleyes:
 
Topp