Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Reisekostnader, når man ikke er ansatt i eget AS

Danniisom

New Member
Hei alle

Håper på å noen har svaret på dette rett simple spørgsmålet, som jeg forgjeves har forsøkt å finne svar på på net i et par timer nå.

Hvis man eier eget AS, men ikke har ansatt seg selv, hvordan fører man da reise og losjikostnader? Er det bare å bokføre de egentlige utgifter i årsregnskapet, som hadde det vært kjøp av inventar til kontoret eller annet?

Mvh,

ID
 

Steve Cash

Medlem
Ja, en må kunne kostnadsføre reise og losji etter originalbilag i regnskapskapet også i dette tilfellet, så lenge det vedrører driften. Det blir som du sier de egentlige kostnader en skal bruke, diett etter sats ville jeg ha latt være med i dette tilfellet. Antakelig har du en rolle som styreleder eller lignende, det bør være tilknytning god nok. Skriv på bilaget hva reisen gjelder og hvorfor den skal betales av firmaet.
 

nick20000

Member
Ja, en må kunne kostnadsføre reise og losji etter originalbilag i regnskapskapet også i dette tilfellet, så lenge det vedrører driften. Det blir som du sier de egentlige kostnader en skal bruke, diett etter sats ville jeg ha latt være med i dette tilfellet. Antakelig har du en rolle som styreleder eller lignende, det bør være tilknytning god nok. Skriv på bilaget hva reisen gjelder og hvorfor den skal betales av firmaet.

Hvis han er styreleder, kan man da føre diett? Selv om det ikke betales lønn / er ansatt.
 
Topp