Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Reklamere i Norsk Nettverk av engelskpråklige sider.

Status
Stengt for ytterligere svar.

KBleivik

Banned
1. Bakrunn
Jeg har vært på nettet fra dets spede begynnelse og startet min første side [MultiFinanceIT.com] i 2004. Jeg har er nettverk først og fremst av sider med engelsk tekst hvor den mest kjente er ovennevnte side. Du finner alle mine sider på [DigitalPunkt.no], norske til venstre og utenlandske til høyre. Nettverket bygges stadig ut.

2. Vår erfaring med Affiliate nettverk.

Den kan kort oppsummeres i denne [adschoolworld.com/#brandlink] korte artikkelen jeg skrev for en tid tilbake. Der innrømmes det at jeg dog ikke først og fremst har jobbet med å reklametilbudet på sidene. De første årene tjente jeg noen kroner hos (i alfabetisk rekkefølge) Commision Junction, LinkShare og TradeDoubler. Hadde jeg jobbet daglig med dette, ville jeg nok dekket kostnadene med sidene mine, men neppe oppnådd en anstendig årslønn på det. De siste årene har my av denne bannerreklamen råtnet og jeg har tjent lite på det. De siste sjekkene jeg fikk fra Commision Junction var så små at jeg enda ikke har hevet dem (norsk bank tar jo 30 % for å innløse mindre amerikanske sjekker). Siden den gang har Comission Junction stengt kontoen min med den begrunnelse at jeg ikke har jobbet med å formidle deres reklame. De ser åpenbart ikke at det kan være andre grunner til at man jobber med sidene. De har kontaktet meg og tilbudt meg å reklamere for store utenlandske firmaer. Jeg har ikke tatt meg bryet med å jobbe nesten gratis for dem så jeg vet ikke om de på nytt har stengt min konto.

Etter den tid har jeg jobbet med Google Adsense. Den teknologiske plattformen til Google er glimrende og den er lite byråkratisk. Er man først godkjent for AdSense, kan samme kode (mal) limes inn på samtlige sider. Den økonomiske modellen for en norsk leverandør av reklametilbud er imidlertid katastrofal. Jeg har tjent noen kroner på AdSense, men ikke til å leve av. Nå vurderer jeg å ta bort all kode. AdSense er først og fremst skreddersydd til firmaer og personer som jobber i U-land, hvorav kjøpekraften til noen av dem vel er 1/20 - 1/50 av hva den er i Norge. Jeg har vært medlem på [WebProWorld.com] under brukernavnet kgun siden mai 2005. Der har jeg sett utlendinger tilby seg å jobbe for USD 2/time. Det kan ikke vi konkurrere med.

3. Vårt tilbud.

Som nevnt i ovennevnte artikkel vil vi foretrekke statisk bannerreklame for mist et år om gangen. En syndikert minisite innen våre siter som for eksempel [BlogNorway.com] eller [ForumNorway.com] er også aktuelt, men selvsagt dyrere. Noen av sidene er heller ikke bygget ut, men de er i et kjent nettverk av sider. På [WebProWorld.com] hvor jeg i perioder har vært rangert som Nr 1, har jeg blitt takket for å hjelpe folk fra VietNam, Pakistan, Afrika, Australia, Canada og StorBritannia. Mine sider er godt lenket inn på det forumet og jeg har der en tråd hvor jeg i år har vært nummer 1. på Google for uttrykket:

advanced semantic linking

Så om du er et (skandinavisk) firma som ønsker å reklamere for dine produkter på verdensmarkedet i et kjent nettverk av en norsk eier, er du velkommen til å kontakte meg i en privat melding på dette forumet eller på telefon (nummeret finner du ved å følge lenken kontakt / contact nederst på sidene våre).

4. Fordeler med vårt reklametilbud.

  • Du vet hvor reklamen vises.
  • Du bestemmer selv tidsperioden. Helst minimum 1 år.
  • Branding av ditt varemerke / logo i en statisk bannerlenke.
  • Norsk leverandør.
  • Syndikering (f.eks via Rss med dynamsik skreddersydd reklame i et kjent mini nettverk).

Noen eksempler jeg har tenkt på. Fiskeoppdrettere og norske klesprodusenter som ønsker å markedsføre sitt produkt på verdensmarkedet og ikke minst norske produsenter av spill, musikk, programvare og andre digitale løsninger. Vi har ingen problemer med å motta reklame fra andre norske reklamefirmaer. Silicon Valley er kjent for at IT-firmaer spratt opp over alt. Til slutt brydde ingen seg om det kom en konkurrent på andre siden av gaten.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Ikke særlig meningsfylt å svare med 10 tegn.

Det er en nedre grense på ti tegn i hvert innlegg på forumet.
Ti tegn var da bare for å fylle på med tegn, slik at man kunne poste innlegget.
 

KBleivik

Banned
Ok takk for den forklaringen.

Bruker ikke mer tid på dette. Jeg vet om norske reklameblader som får 3000 / måneden. Tilbudet er heller for rimelig, men ikke i forhold til AdSense kode som du aldri har full kontroll på hvor vises. Argumenter ikke på ovennevnte pris.
 

KBleivik

Banned
Prisen heves 1/1 med 50 prosent da jeg begynner på fase 3 i utviklingen av mitt mini nettverk. Spør du om hva fase 3 innebærer, får du ikke vite mer. Alt jeg vil si at det er utvikling av siter basert på drupal.

Drupal er implementert på webserveren på to domener. Det ene vil bli utviklet først.
 

KBleivik

Banned
Jeg selger på samtlige siter. Mine døtre eier noen. De bestemmer ikke jeg over. En statisk banner lenke har høyere prioritet enn affiliate lenker. Den må være i reklame delen på siden. Man velger dermed selv hvor i reklame delen. Lenken må ha rel="nofollow" attributten. Se lenke til mini nettverket i signaturen min.

Det er mulig å få en egen Drupal 7-9 konto på noen av domene. Trengs opplæreing i Drupal tas det timepris i tillegg. Kan være fint for en som vil lære seg å drive egne drupal siter. Eventuell nedetid har ikke jeg kontroll over, men sitene har god oppetid og stabilitet. De er spredt på to hostere.

Du kan nesten lage hva du vil i Drupal. Jeg sletter Google AdSense kode om noen vil ha statiske bannerlenker for minimum ett år øverst på noen av mine to engelskspråklige fora / egentlig oppslagstavler, da kommentarer er blokkert. Først til mølla får først malt. En som legger igjen tilbud før 01.01.2012 får det til eksisterende pris.

Jeg har ikke tid til mye diskusjon, da jeg har 56 siter i nettverket hvor fase 3 er ferdig i 2015.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Har du noen ctr statistikk på annonseringen, ettersom det kun er nofollow annonsering?
 

KBleivik

Banned
Trafikk analyse drev jeg med for 5 år siden via loggen i cPanelet hos min hoster. Jeg bruker ikke tid på GA eller annen tredje parts tracking programvare som har en tendens til å forsinke lasting av siden og i verste fall henger seg når man minst venter det. Jeg prioriterer tidsbruken annerledes. Vent ikke svar på flere sprøsmål. "Take it or leave it". Det skulle ikke være vanskelig å finne mitt telefonnummer.
 

picxx

Well-Known Member
Normalt ville jeg kalt dette for en arrogant og blærete holdning, men skal ikke gjøre det.
 

KBleivik

Banned
Dere får si og mene hva dere vil. Slikt som ovenfor preller av som vann på gåsen. Jeg har ingen skjult agenda, bortsett fra vanlige bedriftshemmeligheter, så derfor postet jeg denne Jeg savner et underforum for markedsfring. - Forum - Hardware.no tråden på det norske forumet der jeg er mest aktiv.

Har dere ikke mer enn sure kommentarer å komme med, vennligst respekter at andre kan ha annet å gjøre enn å sitte å kommentere alt mulig.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp