Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Returer hva gjør dere?

Johan

Medlem
Jeg bruker Posten og Bring for å sende ut varer fra min nettbutikk til privatkunder. For kjøp under kr 1000 betaler kunden frakt, bestillinger over 1000,- har fri frakt. I et siste har jeg hatt to tilfeller der varene har kommet i retur. En gang fant ikke posten adressen til kunden og den andre gangen hantet ikke kunden pakken på postkontoret. Begge tilfeller var ordre underkr 1000, altså der kunden betaler frakt. Jeg vil selvfølgelig ha at kunden skal mot det han/hun har kjøpt, men er litt i tivl om jeg skal be kunden batle for frakt nummer 2 eller om jeg skal betale. Så langt har ikke dette vært et stort problem. Men sånn rent prinsippielt, hva burde jeg gjøre. Hva gjør andre som har vært ute for liknende tilfeller
 

spikre

peterhamre.no
Store ordre/gunstige kunder: Jeg dekke fraktkostnaden (forutsatt at den ikke koster flesk på grunn av f.eks. stort volum). På mindre ordre/små kunder faktureres jeg frakt en gang til.
OBS: Har kunden betalt forskudd må du lage en ny faktura for å fakturere frakten. Da går ofte vinninga opp i spinninga på grunn av din egen tid, samt regnskapsføringen. Noen ganger er det rett og slett billigere å yte service. For små- og mellomstore nettbutikker med én eller få ansatte er det, etter min mening, ikke noe stort poeng å følge "prinsipper".
 
Topp