Kjapp og trygg hosting for Wordpress

RIP Tradedoubler

pleb

Medlem
Mitt statistikkgrunnlag er stort nok til at jeg har grunn til å reagere. Det er primært sammenligningen med inntjeningen hos andre affiliateprogrammer som er årsaken til at jeg etter all sannsynlighet begynner å gå vekk fra TD.

For øvrig tror jeg aldri at jeg har gått 260 klikk uten salg på et spesifikt program, men det er vel en ganske annen diskusjon. :p
 

Martin R

Medlem
Vi beklager å måtte informere deg om at programmet Merk Alt (135744) vil stenge på nettverket den 17/02/2017
 

panett

New Member
Unnskyld språket men.... f@en altså!...
Sitter og tenker over om det er verdt å engang logge ¨på TD-konton.
Driver en større affiliateside og bruker de andre nettverkene men TD sitter jo på program som andre ikke har osv.

MEN... Som mange andre så:

1)
Har jeg gjennomført bestillinger via egne TD-linker som ikke blitt registrert. (Shaving?)

2)
Statistikken henger ikke på greip!
(Masse klikk og relevant trafikk og 0 sales/leads mens andre lign. program på samme side konverterer)

3)
Supporten (Egentli er TDs support så dårlig at de burde fradømmes retten til å bruke ordet Support)

4)
Bra program avsluttes på dagen og erstattes ikke med andre lignende osv.
Kombinert med få nye program. En full sjørøver hadde jo klart å få inn fler nye program en hva TDs Crew klarer.

5)
Totalt sett sitter man igjen med en uggen følelse og sender man en mail til dem
så er vi vel alle kjente med at for noen kan svarstiden BOKSTAVELIG vara 1 år.

Ingenting av dette er noe nytt og på mange fronter så er tradedoubler MALEN for hvordan
en affiliatebedrift ikke skal drive på men hva gjør man når de har program ingen andre har!?!

Da er det vel bare bendover and takt it!?! :p
 
De kom med kvartalsrapport igår, de tappar ca 10% i førsäljning mot för förra året. Men detta var lite intressant. Någon som har koll på detta?

"Under första kvartalet lanserades ett nytt spårningssystem som för närvarande rullas ut till våra kunder. Den nya spårningen stärker vår position som tekniskt marknadsledande då den garanterar exakta resultat och transparens för våra kunder och ger en flexibel och effektiv hantering via en enkel implementation. Sedan första kvartalet har Tradedoublers system kunnat skapa användarprofiler baserade på vår spårning och vi kan nu ansluta dessa profiler till externa system som mediaköp-plattformar och rikta dessa användare mot en anpassad annonsering."
 

Arne Larsen

New Member
Unnskyld språket men.... f@en altså!...
Sitter og tenker over om det er verdt å engang logge ¨på TD-konton.
Driver en større affiliateside og bruker de andre nettverkene men TD sitter jo på program som andre ikke har osv.

MEN... Som mange andre så:

1)
Har jeg gjennomført bestillinger via egne TD-linker som ikke blitt registrert. (Shaving?)

2)
Statistikken henger ikke på greip!
(Masse klikk og relevant trafikk og 0 sales/leads mens andre lign. program på samme side konverterer)

3)
Supporten (Egentli er TDs support så dårlig at de burde fradømmes retten til å bruke ordet Support)

4)
Bra program avsluttes på dagen og erstattes ikke med andre lignende osv.
Kombinert med få nye program. En full sjørøver hadde jo klart å få inn fler nye program en hva TDs Crew klarer.

5)
Totalt sett sitter man igjen med en uggen følelse og sender man en mail til dem
så er vi vel alle kjente med at for noen kan svarstiden BOKSTAVELIG vara 1 år.

Ingenting av dette er noe nytt og på mange fronter så er tradedoubler MALEN for hvordan
en affiliatebedrift ikke skal drive på men hva gjør man når de har program ingen andre har!?!

Da er det vel bare bendover and takt it!?! :p

Er ganske ny i affiliate-gamet og lurer litt på om alle har samme dårlige erfaringene med TD? Har til nå benyttet Adtraction og er godt fornøyd, men de mangler en del sider jeg ønsker å promtere produkter fra.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Klarer du deg uten kontakt med TD, så går det nok bra. Men kjekt å spre risikoen, det er neppe tilrådelig å bygge opp sider som utelukkende baserer seg på TD-annonsører :p
 

Arne Larsen

New Member
Klarer du deg uten kontakt med TD, så går det nok bra. Men kjekt å spre risikoen, det er neppe tilrådelig å bygge opp sider som utelukkende baserer seg på TD-annonsører :p

Takk for raskt svar. Til nå virker brukergrensesnittet hos TD greit nok til at jeg kan håndtere linkene manuelt og enkelt uten kontakt med TD, men jeg er i grunnen mest bekymret for påstand nr. 1 over. Ser de har noen overlappende annonsører med Adtraction så jeg får prøve å veksle mellom programmene og se om de i snitt registrerer like mange salg.
 

tritrans2

New Member
Jeg har vært TD affiliate i mange år, og nå sender jeg kun overflødige annonser dit. Jeg har statistikk på CPM og denne synker år for år, nå ligger den på kun 1/50 del av hva den gjorde i glansdagene for ca. 10 år sida. Det betyr at man fikk gjennomsnittlig 50! ganger mer per annonse den gangen. Sist gang jeg var i kontakt med Tradedoubler var tidligere i år for å klage på at et av programmene deres som går til et tomt nettsted. De har informasjonsside og bannere, men nettsida fins ikke (BodyCare Shop). Jeg fikk raskt svar tilbake, hvor de skyldte på meg og sa at jeg hadde fått beskjed om at dette programmet var avsluttet. Når jeg igjen gir beskjed om at programmet fortsatt ligger der og at andre kan gå i samme fella, får jeg ikke svar, heller ikke når jeg purrer. Pass på å sjekke slike ting hvis du har tenkt å benytte TD :oops:.
 
Topp