Kjapp og trygg hosting for Wordpress

RSS Nyheter

Starbuff

Medlem
Hei,

jeg holder på med et foreløpig lite sideprosjekt som heter RSS Nyheter.

Kanskje noen kunne gitt litt tilbakemeldinger på siden slik den er i dag.

PS! Filter/Valg av RSS feed i alle kategorier, er allerede i gang.

Link: http://www.rssnyheter.no/
 

Stoppet

Banned
Må man ikke ha tillatelse fra hver enkelt rrs tilbyder for å strømme dette på en offentlig side?
 

Starbuff

Medlem
Har vært i kontakt med ett tjuetalls aviser ang. RSS Nyheter, som alle har sendt villig over RSS feeden deres. Inkludert VG, Dagbladet, Aftenposten, BT, samt mange andre lokalaviser.

Jeg fikk til og med VG til å sette inn bilder på rss feeden for en stund tilbake. De hadde i utgangspunktet bare ren tekstfeed.

Så lenge man krediterer kilden, presenterer de på en ryddig og positiv måte, samt ikke gir muligheten for at deres varemerke/nettside kan forveksles med egen, skal man være på trygg grunn.

Aviser som eventuelt skulle ønske å ikke være med i denne oversikten, vil bli fjernet løpende.

Over 100 aviser vet om nyhetsoversikten på Sveip.no. Ingen aviser har vært negative til denne per dags dato.
 

Stoppet

Banned
Ok. Jeg har bare lest begrensningene som klart kommer frem i de fleste avisers betingelser. Men har du fått samtykke, så er det jo selvfølgelig en annen sak :)
 

Stoppet

Banned
Tenkte helst på litt tilbakemelding nettsiden jeg da :)
Syntes den var bra. Har lenge tenkt på å lage meg min egen private slik med den nyheter jeg er interessert i så jeg slipper å leite rundt :)
Kan den tilpasses av den enkelte med egne innstillinger? Da slipper jeg peset med å lage min egen :)
 

Starbuff

Medlem
Ja, holder på å lage det nå. Går ikke akkurat unna, men får gjort litt innimellom :)

Da kan du velge vekk eller legge til de man vil ha i de forskjellige kategoriene, underholdning, sport, fotball, teknologi osv. Det kommer knapper på toppen av sidene, hvor man klikker av eller på feed.

Det kommer også en egen side, foreløpig kalt "Min Side", der man kan legge til den feeden man vil ha. Tenker det blir mulighet for å legge til egne url også.
 

Stoppet

Banned
Ganske mange nyheter kommer igjen ganske mange ganger nedover siden når man scroller.
 

Starbuff

Medlem
Det er fordi den samme saken omtales i flere medier. Vanskelig å filtrere det bort også, siden overskriftene/url ikke er identiske.

Forslag til løsning på det?
 

Stoppet

Banned
Forslag til løsning på det?

Nei, mulig du må ha en aktiv redaksjon for å få til det.

Evt. kjøre et mindre utvalg op presentere mindre slik som msn? Du har jo ekstreme mengder nedover på siden da :)
 

Starbuff

Medlem
Ja, måtte nokk hatt en mann på det for å få det til.

Har ca. samme antall saker som VG. Kan alternativt legge inn en "Vis mer" loader på bunnen av siden.

Skal redusere antall saker i sidebaren. Kanskje litt mange der :)

Siden skal se grei ut på mobil også nå. Der laster ikke sidebaren.
 

Starbuff

Medlem
Takk for tilbakemeldingen Thor Erik!

Domeneshop har hatt noe rusk i forbindelse med omlegging til PHP5.6.

Tror ikke det var så mange minuttene denne erroren vedvarte.
 
Topp