Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Søker hjelp til opprettelse av blogg (betalt oppdrag)

Status
Stengt for ytterligere svar.

peterandrej

pensjonert moderator
Synes 10k som peterandrej nevner er helt på trynet. Kriteriene dine kan enkelt nås med litt modifisering, moduler og plugins.

Jeg kan gjøre dette for 2-3k

Mange vil også si at det er helt på trynet å kjøpe en Mercedes-benz til 700.000 kr når det finnes så mye fint i Lada til 100.000 kr. At nye Lada'er har sin fulle hyre med å konkurrere med 10 år gamle bruktbiler til samme pris er en annen sak. I et bilblad ble Lada Samaras styrefølelse sammenlignet med å styre en Olabil med tau mellom hjulene.

10.000 kr var et helt greit anslag som gjenspeiler gjengs prisnivå for slike tjenester i Norge. Du må huske at 10.000 fakturerte kroner ikke betyr at man har 10.000 kr i fortjeneste. Av dette skal staten ha 40%, og så skal man betale husleie, strøm, båndbredde, servere, markedsføring, forsikring, etc. Summa Summarum sitter utvikleren dermed igjen med 20-30% av den fakturerte summen, og 2-3K synes jeg nesten utvikleren må ha for å i det hele tatt gidde å ta på seg oppdraget.
 

zapotek

Medlem
Kan ikke si meg annet enn enig med Peter. Umulig å leve av de knapper og glansbildeprisene dere nevner i et høykostland som Norge.
 

peterandrej

pensjonert moderator
før debatten sporer helt av, så vil jeg legge til at det jo ikke er sånn at man MÅ benytte seg av nordmenn. Det finnes en verden der ute som kan benyttes. Likevel, og dette er viktig; bruker man en inder/kineser/etc så bør man vite hva man skal ha, og mer viktig; være i stand til å vurdere kvaliteten på arbeidet.

Jeg kunne nok selv ha brukt en inder til "negerarbeid", men jeg ser lett om arbeidet er godt nok til å kunne brukes da jeg jo tross alt har år med erfaring fra arbeid på web. Nybegynnere som ikke har denne erfaringen vil neppe kunne se forskjell på en Mercedes og en Lada, og da er det - med all respekt - enklere å benytte seg av en norsk utvikler som man faktisk kan ringe til for å få en forklaring.

Valget er opp til den enkelte, men du får aldri i verden noen norske utviklere (som ikke bor hjemme hos sine foreldre) til å gjøre noe som helst for under 2-3K i fortjeneste - altså rundt 8-10K fakturert til deg.
 

onlyme

New Member
He he 10k er jo nothing. For 10k kan en f.eks. ha en byggmester i arbeid 2 dager. Greit at verden er globalisert, men når en kunde henvender seg til nordmenn for å få utført arbeid, er det vel til norske priser?

En skal i være nedlatende om indere. India er blitt en superstat når det gjelder it kompetanse.

Kjøpte forøvrig en cartoon i dag offshore med enerett. Fikk en 23mb mappe tilsendt i alle slags fileformater, og størrelser. Pris $49 dollar.

 

Hexcode

New Member
eneste grunnen til at jeg er her er for og ta overbetaling av norske web newbs some betaler alt for mye i hytt og pine. Jeg maa da ogsaa nevne jeg bor i Thailand og betaler 0% skatt i aaret. saa visst noen betaler meg 10.000 ja da faar jeg hele sulamitten!

India er forresten det landet i verden som tjener mest penger paa online tjeneser etter som jeg har hort og det er utrolig mange dyktige indere som jobber for 60-80 cent i timen. Det jeg da kan gjore er og ta en norsk jobb for la oss si 10k NOK og saa betaler jeg en inder 100 kroner for jobben og beholder selv 9900 uten og gjore noe. Takk til norske web newbs :)
1
 

onlyme

New Member
Så det er sånn smartinger gjør det? Ja dere asiatere er jo den mest intelligente rasen i verden. Eksperter til å tjene penger:)
 

Tonny Kluften

Administrator
eneste grunnen til at jeg er her er for og ta overbetaling av norske web newbs some betaler alt for mye i hytt og pine. Jeg maa da ogsaa nevne jeg bor i Thailand og betaler 0% skatt i aaret. saa visst noen betaler meg 10.000 ja da faar jeg hele sulamitten!

India er forresten det landet i verden som tjener mest penger paa online tjeneser etter som jeg har hort og det er utrolig mange dyktige indere som jobber for 60-80 cent i timen. Det jeg da kan gjore er og ta en norsk jobb for la oss si 10k NOK og saa betaler jeg en inder 100 kroner for jobben og beholder selv 9900 uten og gjore noe. Takk til norske web newbs :)
1

Alt det der kan du bare glemme den dagen du må begynne å levere en profesjonell tjeneste.
 

picxx

Well-Known Member
Stenger tråden, da trådstarter har fått hjelp, og evt. andre diskusjoner kan takes i ny tråd :)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp