Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Søker samarbeidspartner

jacknilsen

New Member
Jeg bor i Estland og har et selvgående firma her. Har nå brukt tiden til å planlegge et nytt firma, knytte kontakter og satt sammen en internetside som tilbyr produkter produsert i Estland for det norske markedet. Er det noen som kunne tenke seg å bli med på dette eller kan noen fortelle meg hvor man kan finne samarbeidspartnere? Det er en side : businesstradenet.com , men siden ser ut til å ha svært få brukere. Dessuten vil de ha 150€ for 1 mnd annonsering. Hvilket produkt det er snakk om her spiller egentlig ingen rolle. Alt (!) kan produseres billigere her. 6 estlendere jobber for prisen av 1 norsk. For rett person kan dette være en kjempemulighet.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Igjen synes jeg det er unødvendig nedtråkking av et nytt medlem!

Skisseringen over er riktignok tynn og uten noe fundament - men, gi fyren en sjanse da....
Forenklet ønsker han å etablere en nettbutikk med salg av estiskproduserte varer.

Spørsmålet må være:
Hva trenger du hjelp til? (hvilken kompetanse søker du i en samarbeidspartner?)
Må partneren ha kapital?
Eierfordeling?
Estimert omsetning og resultat?

Dette er vesentlige ting i forhold til å kunne vurdere om man er interessert!
 

Gomlers

Member
Høres jo ut som en god deal det her kanskje? Kan jeg spørre om hva du har gjort tidligere, som nå er selvgående? Hva slags marked har du holdt på med tidligere, og hva kan du osv?

Ta det gjerne på forumet her, eller send meg en PM.

Velkommen til forumet :)
 

jacknilsen

New Member
Nå rakk jeg ikke å lese det innlegget før det ble borte, men det ikke er meg som skal få en sjanse her,
det er jeg som gir den. Jeg prøver igjen med litt mer utfyldende informasjon;

Jeg bor i Estland, kjenner markedet og har en god del kontakter innen produksjon på flere områder.
Vi eksporterer i dag bl.a. glassfiber og plastprodukter til det norske markedet.
Det neste området jeg vil inn på er grafisk produksjon. Nærhet og pris på råvarer, rimelig arbeidskraft og lave driftskostnader gjør at vi kan tilby trykksaker til en rimligere pris.

Når det gjelder sammarbeidspartner ser jeg to muligheter. Freelance selger eller medeier.
En eierinteresse fordeling på 60/40. Personen skal da være med på å starte opp et norsk print broker firma og oppsøke kunder for å tilby trykksaker. Jeg tenker da først og fremst på kundegrupper som trenger litt større partier som f.eks. bilbransjen, postordrefirmaer osv. Kunder som har kort deadline og som trenger små mengder venter vi med. Det er ikke behov for mer kapital enn å starte opp det nye firmaet. Jeg har inngått avtaler hvor vår kredit hos trykkeriene er lenger enn den vi gir til kunder i Norge.

Hver kundes behov må behandles individuellt, Min oppgave blir å bruke de riktige kontaktene her borte og kvalitetssikre prosessen.

Omsetning og resultat kommer med innsatsen.
 

Msites Ltd

Livsnyter
OK, da er det min tur til å "disse"...... For det du egentlig er ute etter er en selger! Og, det finnes allerede flere brokersystemer hvor man kan legge ut anbud!

Og, Norge er et så lite marked når det gjelder trykksaker i de størrelsesoden du nevner nå at man skal være godt etablert innen bransjen allerede for å kunne få ordrer nok til at det skal lønne seg.
 

Ole

Medlem
Tror du bør sjekke dette markedet litt mer før du går videre med disse planene...
- For det første - den typer trykksaker du snakker om blir ikke trykket i Norge, så det er ikke norske priser du konkurrerer med
- Som Msites sier, det er nok av brokere allerede og det er få kunder

Men viktigst er kanskje dette spørsmålet:
- Hva slags kompetanse har du til å kvalitetssikre jobbene?
 
Topp