Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Søker webdesigner/grafiker

rogerj

New Member
Hei,

Jeg trenger noen som kan påta seg og designe en hjemmeside for mitt nyoppstarta foretak innen bilpleie. Det skal være en helt grei presentasjonsside for firmaet. Trenger ikke være kompliserte greier.

Jeg har registrert domenet, og kjøpt webhotell pakke via domeneshop.no, så alt er klart for oppstart.

Hvilken pris snakker vi her? Jeg vil gjerne betale personen på forskudd, dvs. at vi avtaler pris på forskudd og gjør opp med en gang. Ønsker gjerne at personen som vil gjøre dette sender meg litt referanser på tidligere jobber.

Ta kontakt med meg på mail for videre informasjon; roger@bpgarasjen.no
 

rogerj

New Member
Her er jeg blitt svindlet av vedkommende som jeg valgte til å ta jobben. Penger ble betalt på forskudd, og nå får jeg ikke kontakt.

Jeg kommer til å lage en ny tråd med fult navn og adresse for å advare andre. Såfremst ikke vedkomende betaler meg tilbake pengene til kontonummeret angitt pr. mail.

Så nå er dette prosjektet lagt på is en stund til pengene er tilbake.

Skulle valgt noen andre ja..
 

Dag Frogner

Supermedlem
Du valgte noen herfra?

Bra at du går ut med fullt navn slik at andre slipper å bli lurt. Dette er en av grunnene til at jeg gjør mye av jobben før jeg sender faktura, slik at kunden skal føle seg trygg.

Jeg sendte deg noen mailer ang dette prosjektet, ta gjerne opp igjen kontakten når du skal ha opp nettsiden. :)
 

stianweb

Medlem
Synd å høre, jeg sendte aldri inn annbud på dette. Men, om jeg hadde fått den, ville jeg ikke tatt noe betalt før jeg var sikker på at vi var enige om utforming og fremdrift.

Håper det ordner seg. Jeg føler ikke at dette er gjengs for resten her inne.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Dag: Å gjøre mye av jobben før man sender faktura er å be om å bli lurt selv. Nå er jo du veldig fersk i denne bransjen, så det er mulig du ikke har oppdaget dette "the hard way" enda, men spør hvem som helst av oss her inne som har gjort dette litt lenger, så får du vite det samme. "Jobb først, betaling siden" er noe du kun bør tilby kunder du har et veldig etablert forhold til.

Rogerj: Den beste sikkerheten du får er å velge noen med mye å vise til. Vanligvis er det også best å hverken velge det dyreste eller det billigste, men noe midt på treet prismessig. Regn med å betale en prosentandel som forskudd/depositum, vanligvis 20-50%, avhengig av størrelsen på jobben, og resten gjerne delt opp i "milepæler" underveis - flere hvis jobben er større, færre hvis jobben er mindre. For en typisk, ganske enkel firmanettside til 15-20.000 kan en grei fordeling være f.ex. 10% depositum/forskudd, deretter 30% ved godkjenning av skisser, 30 når første utkast er på nett, og 30 når jobben er ferdig.

Skulle gjerne ha gitt deg tilbud selv, men er dessverre litt for opptatt en måned eller to framover (kunder i tosifra-milliardklassen med ambassader som nærmeste nabo krever en del tid :D). Hvis det kan vente til høsten tar jeg det gjerne, ellers er vel Peterandre den jeg ville anbefale å snakke med.

Det er også bare å sende en mail til post@opperud.com hvis du vil ha råd/tips :)
 

allegretto

Medlem
atomet,
jeg har utviklet rundt 45-50 nettsider de siste tre årene, og jeg har faktisk aldri har tatt forhåndsbetalt. Prisen for nettstedene har ligget mellom 10 til 50k. Jeg så langt ikke blitt lurt. Men jeg sjekker selvsagt bakgrunnen til kunden før jeg evt. takker ja til oppdraget.
Det skal sies at jeg alltid har møtt kunden fysisk ved første møte (i Oslo-området).
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Du tar aldri *noe* forhåndsbetalt? Å møte kunden fysisk hjelper vel, men ellers må jeg bare si at jeg syns det virker som en veldig risky måte å gjøre det på. Selvsagt hjelper det også å ha ordentlige kontrakter, men å ta en (relativt liten) prosentandel av summen ved oppstart er faktisk helt normalt. Å ta alt i etterkant, eller etter at en god del av jobben er gjort, er tåpelig.
 

allegretto

Medlem
Ok, du får gjerne kalle det tåpelig, men jeg har alltid fått betalt. Der gjelder også for oppdrag opptil 50k.
Jeg skriver gode kontrakter og det meste av kommunikasjon kan dokumenteres(epost). Webhotell/serverleie tar jeg betalt for i forkant (1 år). Utviklingsarbeid tar jeg betalt for når jobben er utført.
 

rogerj

New Member
Jeg nøler veldig med å gå ut med navn og mere info, men det siste jeg hørte fra vedkommende var 18. mai, etter et par mailer med unnskyldninger om forkjølelse osv osv. Da var avtalen at han skulle sendte utkast over helgen. Jeg betalte for jobben 08.05.2011, og fikk bekreftelse på at det var mottat 11.05.2011.

Kan jo såklart ha hendt noe. Jeg liker å stole på folk til det motsatte er bevist. Men når man jobber med webdesign går det neppe flere uker fra man sjekker mailen sin.

Nå har jeg mista helt lysta på webside, da jeg føler det blir mye jobb å forklare alt til en ny part (det den skal inneholde.) tiden min går til jobb i firmaet da jeg er mitt i "sesongen" for hva jeg driver med.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Nå har jeg mista helt lysta på webside, da jeg føler det blir mye jobb å forklare alt til en ny part (det den skal inneholde.) tiden min går til jobb i firmaet da jeg er mitt i "sesongen" for hva jeg driver med.

Det var jo en enkel presentasjonsside du var ute etter? Hvor mye kan det egentlig være å forklare? Og innholdsbiten vil jeg tro du får løst gjennom at utvikleren legger opp et enkelt CMS der du selv rett og slett styrer hele nettsiden og innholdet på den.
 
Topp