Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Samarbeidsnettverk – søker interesserte

Hei,

Jeg fikk en idé her for en stund siden om et samarbeidsnettverk. Og da mener jeg litt tettere enn bare å linke til hverandre. Det vi tenker er å samle ca. fem nettsteder, forene redaksjonene og danne avdelinger.

Som dere kanskje vet er jeg redaktør og utvikler i betamagasinet.no, et norsk teknologimagasin. Vi har hatt en eksplosiv vekst de siste månedene og håper på videre framgang. Men blant vår redaksjon på tre har vi begynt å diskutere litt angående et tett nettverk av nettsteder med en samlet redaksjon som videre inndeles i avdelinger.

Jeg vet det har vært prat om et nettverk her tidligere, med Peter Andre Jensen i spissen (?), men det ble ikke noe av så vidt jeg vet. Derfor inviterer vi nå fem nettsteder som kunne tenke seg å være med på dette, til et forsøk på en realisering.

Planen er å registrere et firmanavn, og å bl.a. ha en felles annonseavdeling, slik at vi blir mer attraktive for annonsører.

Nettstedene som skal være med bør ha en redaksjon med ambisjoner om å gjøre det bra, dessuten vil vi helst unngå blogger med en veldig personlig atmosfære. Nettstedene må være etablerte og helst ha en del besøkende. Innholdet bør også være passende – og ikke minst godt.

Vi har vært medlem av TechNett i flere måneder, noe som har hjulpet oss litt. Vi føler dog at nettverket er for løst og for stort. Det er vel nærmere 50 medlemsnettsteder nå, og det eneste det innebærer er å linke til hverandre – samt at alle artiklene publiseres på en felles portal.

Det vi ønsker er et – som sagt – tettere nettverk som innebærer mye kommunikasjon og samarbeid. Det blir trolig ikke plass til mer enn fem, ettersom vi vil at samarbeidet skal bli så tett som overhodet mulig.

Først og fremst vil jeg vite hva dere synes, men jeg tar gjerne imot søknader allerede nå (PM).

Hvis noen misforstår begrepet "å forene redaksjonene" mener vi rett og slett å jobbe som én redaksjon, mens avdelingene blir da de forskjellige nettstedene – logisk nok.

//Christofer.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det var veldig abstrakt det du la frem her! Det eneste jeg fikk frem av dette var at du ønsket å samarbeide med flere for å få større volum på brukere/sidevisninger for å selge annonser.

Først av alt vil jeg si deg at du kan bruke undertegnede til annonsesalg. Vi har en pool av nettsteder vi skal i gang og selge for nå, og jeg tror det er mest dette du er ute etter ut i fra det du beskriver i din post her.

Hvis du seriøst vurderer å få med noen i et nettverk må du komme med mer info.

- Først av alt skriver du at dere er 3 i redaksjonen, men er det da 3 årsverk eller hvor mye er det?
- Hvordan tenker du deg nettverket bygget opp? Nisje eller bredde? I såfall må du definere de andre nettstedene sine temaer.
- Hva er fordelene med "å forene redaksjonene"?
 

picxx

Well-Known Member
Vi har vært medlem av TechNett i flere måneder, noe som har hjulpet oss litt. Vi føler dog at nettverket er for løst og for stort. Det er vel nærmere 50 medlemsnettsteder nå, og det eneste det innebærer er å linke til hverandre – samt at alle artiklene publiseres på en felles portal.

Kan du forklare hvor du har gjemt unna Menyen fra technett, for jeg greier ikke å finne den :)
 
Det var veldig abstrakt det du la frem her! Det eneste jeg fikk frem av dette var at du ønsket å samarbeide med flere for å få større volum på brukere/sidevisninger for å selge annonser.

Først av alt vil jeg si deg at du kan bruke undertegnede til annonsesalg. Vi har en pool av nettsteder vi skal i gang og selge for nå, og jeg tror det er mest dette du er ute etter ut i fra det du beskriver i din post her.

Hvis du seriøst vurderer å få med noen i et nettverk må du komme med mer info.

- Først av alt skriver du at dere er 3 i redaksjonen, men er det da 3 årsverk eller hvor mye er det?
- Hvordan tenker du deg nettverket bygget opp? Nisje eller bredde? I såfall må du definere de andre nettstedene sine temaer.
- Hva er fordelene med "å forene redaksjonene"?

Vel det er så klart bare en idé, ville egentlig bare høre hva folk syns om den. Men ja, den er litt abstrakt kanskje.

"- Først av alt skriver du at dere er 3 i redaksjonen, men er det da 3 årsverk eller hvor mye er det? " -- Vi er tre personer som skriver artikler. Det er hva jeg mener med det.

"- Hvordan tenker du deg nettverket bygget opp? Nisje eller bredde? I såfall må du definere de andre nettstedene sine temaer." -- Vel, det trenger ikke å være nisje, klart det finnes nettsteder av samme sjanger der ute.

"- Hva er fordelene med "å forene redaksjonene"?" -- Vel det høres litt dumt ut, men jeg tenker mer på å jobbe som et team, men fortsette å skrive for de ulike nettstedene.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Vel det er så klart bare en idé, ville egentlig bare høre hva folk syns om den. Men ja, den er litt abstrakt kanskje.

"- Først av alt skriver du at dere er 3 i redaksjonen, men er det da 3 årsverk eller hvor mye er det? " -- Vi er tre personer som skriver artikler. Det er hva jeg mener med det.

"- Hvordan tenker du deg nettverket bygget opp? Nisje eller bredde? I såfall må du definere de andre nettstedene sine temaer." -- Vel, det trenger ikke å være nisje, klart det finnes nettsteder av samme sjanger der ute.

"- Hva er fordelene med "å forene redaksjonene"?" -- Vel det høres litt dumt ut, men jeg tenker mer på å jobbe som et team, men fortsette å skrive for de ulike nettstedene.

Du svarte jo ikke på spørsmålene mine! Jeg forstod at det var 3 stykker som skrev artikler. Men, hvis jeg også har en redaksjon med 3 stykker som jobber heltid med dette - og dere er 3 stykker som skriver en artikkel hver i uka så blir det litt forskjell og et dårlig utgangspunkt å samarbeide på.

Har du noen formening i det hele tatt hvordan du ser for deg dette nettverket ??

Å jobbe som et team? Hva legger du i dette? Og, hvor er forskjellen fra i dag hvis man ikke skal skrive for hverandre??

Jeg er i utgangspunktet positiv til grunntanken om samarbeid/nettverk etc. Men, jeg savner litt form på det du har tenkt deg!
Jeg går selv med en del slike tanker, men skal det ha noe effekt er det viktig at det har en klar tanke og målsetting med nettverket.
 

picxx

Well-Known Member
Lurer enda på hvor technett menyen er jeg.
Kan ikke se for meg at jeg er int. i å jobbe med noen som enkelt hopper av et nettverk kun fordi det gagner dem selv.. :)
 
Lurer enda på hvor technett menyen er jeg.
Kan ikke se for meg at jeg er int. i å jobbe med noen som enkelt hopper av et nettverk kun fordi det gagner dem selv.. :)

Beklager, så ikke du skrev det tidligere. Vi prøver hele tiden å finne et sted å implementere den, men vi har ikke rukket å gjort noe med det siden forrige designoppdatering.

Du svarte jo ikke på spørsmålene mine! Jeg forstod at det var 3 stykker som skrev artikler. Men, hvis jeg også har en redaksjon med 3 stykker som jobber heltid med dette - og dere er 3 stykker som skriver en artikkel hver i uka så blir det litt forskjell og et dårlig utgangspunkt å samarbeide på.

Har du noen formening i det hele tatt hvordan du ser for deg dette nettverket ??

Å jobbe som et team? Hva legger du i dette? Og, hvor er forskjellen fra i dag hvis man ikke skal skrive for hverandre??

Jeg er i utgangspunktet positiv til grunntanken om samarbeid/nettverk etc. Men, jeg savner litt form på det du har tenkt deg!
Jeg går selv med en del slike tanker, men skal det ha noe effekt er det viktig at det har en klar tanke og målsetting med nettverket.

Er du sur på meg eller? Jeg bare la fram en idé, men dere ser ut til å være negativt innstilt til dette -- og da bare driter jeg i det. Er ikke sånn at dette er liv eller død for oss, var bare et forslag om noen var interessert...


Når det gjelder redaksjonen vår:
Dette er ikke vårt levebrød (selv om vi tjener litt på det), men vi jobber mye med det – i hvert fall like mye som hvis det hadde vært arbeidet vårt. Vi publiserer vel ca. 20-25 artikler i uka. Mer enn en hobby – mindre enn et fullverdig arbeid ennå.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Absolutt ikke sur på deg - hvorfor skulle jeg være det ??? Jeg kjenner da ikke deg!

Det var bare at jeg stilte et spørsmål og fikk bare repetert at dere var 3 stykkker.... Poenget mitt er vel at hvis man skal inngå samarbeid på noen måte må man vel forsøke å definere best mulig hva "innskuddet" er og hva "fortjenesten" er. Dette synes jeg ikke du har svart på noen måte.
Hvis du leste mitt svar ser du at jeg faktisk er positiv til slike samarbeidsformer, men føler vel litt at du ikke har noen andre tanker enn at du vil ha et nettverk. Men, vet ikke helt hva du vil ha ut av det!
Jeg samarbeider gjerne med dere - men, da må vi jo bli enige om hva vi skal ha ut av det og hva vi skal legge i det ;)
 
Absolutt ikke sur på deg - hvorfor skulle jeg være det ??? Jeg kjenner da ikke deg!

Det var bare at jeg stilte et spørsmål og fikk bare repetert at dere var 3 stykkker.... Poenget mitt er vel at hvis man skal inngå samarbeid på noen måte må man vel forsøke å definere best mulig hva "innskuddet" er og hva "fortjenesten" er. Dette synes jeg ikke du har svart på noen måte.
Hvis du leste mitt svar ser du at jeg faktisk er positiv til slike samarbeidsformer, men føler vel litt at du ikke har noen andre tanker enn at du vil ha et nettverk. Men, vet ikke helt hva du vil ha ut av det!
Jeg samarbeider gjerne med dere - men, da må vi jo bli enige om hva vi skal ha ut av det og hva vi skal legge i det ;)

Du brukte så mye utropstegn i forrige post at jeg mistolket deg, beklager. :)

Men uansett: Jeg har ikke fått tenkt godt nok gjennom dette ennå, jeg bare la fram en idé i tilfelle noen var interesserte, så kanskje det kunne diskuteres videre i denne tråden eller i andre fora.

Jeg er helt enig i at før noe som helst vil skje, bør vi ha alt klart. Dette er ikke noe som jeg planla skulle skje i morgen heller. Men du kan godt komme med forslag på hva du hadde sett for deg, òg.
 
Topp