Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Selger domene!

thomass

Medlem
Er det hosten med x i navnet? Ok priser, men tilbyr du ikke .no domener?
Det finnes gratis script til slike ting, men du må vel ha visamuligheter og da sier jeg pass.

Det som var planen var fakturering og paypal/nettbank i første omgang. Ser ikke noe vits i å bruke mye penger på VISA før man har en god inntjening.

Edit: xhost.no. Siden per i dag ser ikke ut. Priser o.l kommer på den nye websiden. Tilbyr også .no domene, men den som skal bestille det må ha registrert et enhetsforetak med organisasjonsnummer.
 
Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
Den som skal bestille det trenger da ikke å ha et enhetsforetak med org nr.

Om jeg vil kan jeg registrere det på faren min sitt firma, kompissen min sitt org nr, eller mitt eget som du skriver her.

Paypal fungerer det, men skal du ha noe skikkelig, vil jeg annbefale deg visaløsning, hvertfall om det er privatmarkedet du er ute etter.
 

picxx

Well-Known Member
Den som skal bestille det trenger da ikke å ha et enhetsforetak med org nr.

Om jeg vil kan jeg registrere det på faren min sitt firma, kompissen min sitt org nr, eller mitt eget som du skriver her.

Problemet da er at det er faren din eller kompisen din som eier domenet, og i alle tilfelle må man ha et org.nr. om man skal bestille et .no domene.
 

thomass

Medlem
Den som skal bestille det trenger da ikke å ha et enhetsforetak med org nr.

Om jeg vil kan jeg registrere det på faren min sitt firma, kompissen min sitt org nr, eller mitt eget som du skriver her.

Paypal fungerer det, men skal du ha noe skikkelig, vil jeg annbefale deg visaløsning, hvertfall om det er privatmarkedet du er ute etter.

Jeg siterer fra NORID sitt regelverk for .no (navnepolitikk).

5. Krav til søkeren - hvem kan søke?

5.1 Søker må være en organisasjon som er registrert i Enhetsregisteret, se liste over hvilke organisasjonsformer som kan søke (vedlegg E). Organisasjonen må drive reell virksomhet og/eller ha aktivitet og realitet i henhold til opplysninger oppgitt i Enhetsregisteret, og må dokumentere sin reelle eksistens dersom Norid krever slik dokumentasjon. Organisasjonen må ha norsk postadresse.

5.2 Hver organisasjon kan til enhver tid inneha inntil 20 domenenavn, direkte under .no. I tillegg kan en organisasjon inneha inntil 5 domenenavn under hvert geografiske domene organisasjonen tilhører, samt 5 domenenavn under hvert kategoridomene organisasjonen tilhører.

5.3 Privatpersoner kan kun registrere domenenavn under kategoridomenet priv.no. For tiden er det imidlertid ikke mulig å registrere nye domenenavn under priv.no, se vedlegg C.

Konklusjonen er da at søkere må være en organisasjon som er registrert i Enhetsregisteret. Enkelt og greit :)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Helt korrekt brukernavn ;)

Det jeg ville frem til at hvem som helst kan registrere et .no domene idag. De har til og med klubber som registrerer for deg eller noe i den duren.
 
Topp