Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sende tung pakke som uten bedriftsavtale

Chris M

Medlem
Har en sending av gods som veier rundt 80 kg som skal sendes til mottaker i Norge. Jeg har firma, men har ikke noen bedriftsavtale med Bring eller andre. Og i utgangspunktet dette noe jeg sender som privatperson. Problemet mitt er at jeg ikke finner noen måte å få dette sendt på...Har snakket med Bring, og de sa at det bare var å gå inn på deres sider og bestille. Men det er det ikke. Man får ikke bestille uten man har bedrift med EPI-løsning for adresser. Og dette er en enkeltsending, så det er ikke akkurat særlig aktuelt å gå inn en slik avtale. Og på alle pakker over 35 kg så er det ingen muligheter for å sende virker det som....

Kan noen hjelpe med dette?
 

Chris M

Medlem
Vet ikke hva stykkgods er...har du en link?
Men det er 80 kg og må trolig settes på en palle eller så må jeg bygge en egen trekasse eller noe for å få fraktet det.
 

Chris M

Medlem
Når jeg trykker på privatperson får jeg valg om jeg vil sende pakker over eller under to kilo....må registrere som bedrift med andre ord?
 

barentshavet

Active Member
Når jeg trykker på privatperson får jeg valg om jeg vil sende pakker over eller under to kilo....må registrere som bedrift med andre ord?

Ja, det må du:) Det er uansett fort gjort, hvis du har AS/ENK.

Tror faktisk ikke Posten har mulighet for å sende pakker over 35kg for privatpersoner, men dette er jeg ikke sikker på. Ser sånn veldig lett ut, i alle fall.
 

HPF

Medlem
Hvor skal du sende fra/til? Finnes mange mindre transportfirmaer som tar paller og halvpaller for en rimlig penge. Vi betaler 350 for en full pall Sarpsborg-Oslo og 450 Sarpsborg- Skien.
 

Chris M

Medlem
Jeg bor ute på bygda, så var ikke så mange alternativ annet enn Bring, og muligens DHL. Ved å bestille på nett med henting, så kostet det 1950 kr. Men jeg kjørte i stedet og leverte dette på nærmeste terminal og da ble prisen 700 kr. Så da ble det ikke så galt likevel.
 

Vista

New Member
Posten, DHL, UPS osv. er nok veldig dyrt. Jeg ville også foreslått type privat transportfirma, evt. om du kjenner noen som kjører lastebil som kan ta det med.

Hvis du har mulighet til å frakte det inn til en "by" selv, så ligger du nok bedre an.
 
Topp