Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SEO analyseverktøy for nettside

knippsen

Medlem
Hvis jeg skal bruke penger på abonnement på et SEO analyseverktøy for nettsider, hvilket mener dere er best?
 

Stoppet

Banned
Vet du noe mer konkret om hva du vil analysere?
 

knippsen

Medlem
Bare en generell gjennomgang av nettsider der man får en slags totalvurdering, og info om hva som bør forbedres. Noe ala site-analyzer.com, men vet ikke hvilke verktøy som finnes der ute, og hva det er verdt å betale for. Så da tenkte jeg at mange av webforumets brukere sikkert har verktøy som de bruker og kan anbefale :)
 

vegardo

New Member
Jeg bruker search console sammen med analytics for å finne potensiale i keywords og emner, og kvaliteten på besøkende. Dette gir meg en forståelse for om jeg må endre på inneholde på siden eller lage dedikerte sider for enkelte emner.


Jeg bruker searchmetrics for å få en rask og enkel oversikt over rankings på utvalgte keywords fra uke til uke. Bruker også searchmetrics for å få enkel oversikt om det er noe gale med internal links eller for korte metas, dupliserte metas eller innhold osv.


Jeg liker ahrefs og majestic for backlinkprofile og for å sjekke kvaliteten på sider jeg ønsker linker fra.


Bruker også semrush og er enig i at dette er et godt verktøy. Vanskelig å si hvilke jeg føler jeg får mest igjen for, da jeg føler de er gode på ulike områder. Tipset er å ta prøveperiodene og se selv. Men det er viktig å sette seg skikkelig inn i verktøyene før en tar vurdering.


Dette er selvsagt tilgang gjennom jobben da disse verktøyene koster en del.
 
Sist redigert:
Topp