Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sitewide meta-tags?

Santo

Active Member
Hei,

Når man bruker meta-tags'ene "Keywords" og "Description" kan disse da være sitewide, altså like på alle sider, eller bør de tilpasses til hver enkelt side som man har på nettstedet?

Er det forøvrig disse to man bør ha med? Eller er det andre som også teller positivt for SEO?
 

Gaasehud

Medlem
Meta-tags teller veller ikke like mye som de gjorde før, lenger. Men har hørt at det skal være lurt å ha ulik info til hver side på et nettsted, om du f.eks. har en nettside drevet av WP kan du bruke All In One SEO Pack hvor du lager dette for hvert innlegg/side. :)
 

Santo

Active Member
Glem meta keywords. Bruk meta description, men du må ha forskjellig beskrivelse på hver side. Vitsen er borte hvis du har samme beskrivelse på hver side, du har vel ikke samme innhold på alle sidene dine?

Nei, har vel ikke det ;)

Men tidligere har jeg alltid pleid å ha sitewide meta-informasjon på alle mine prosjekter, men i description'en har jeg da hatt en generell beskrivelse av nettstedet. Altså en beskrivelse som kan passe på alle sider...

Er det dumt? Kan det straffe seg? Har forøvrig ranket ganske godt med en del sider hvor ting har vært gjort på denne måten. Og iblant kan det jo også være vanskelig/tidkrevdende å skrive en spesifisert beskrivelse til hver enkelt side.
 

Keanu

Geek
Keywords bryr jeg meg ikke om normalt, men jeg lar WP generere det ut fra tags og kategorier.

Den viktigste funksjonen for meta description er vel at det gjerne er det som vises på SERP, som gjør at du vil ha noe som gjør at noe klikker på nettopp din side.
 
Topp