Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skjule javascript i Firefox?

Zita

Medlem
Er det mulig? Altså å skjule js i kun 1 nettleser?

Har et js som ikke fungerer optimalt i FF, antakelig pga en kræsj mellom flere js-koder (den fungerer fint når jeg har brukt den i andre nettsider). Derfor vil jeg gjerne at den skal fjernes fra FF...

Anyone?
 

skogtrollet

Medlem
PHP:
<?php

if(isset($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'])){
    $agent = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];
}
 if(preg_match('/^Mozilla\/.*?Gecko/i',$agent)){
    
    // process here for firefox browser
}
else {
echo "<script> JS her </script> }
?>

Koden er ikke testet, men den ser fin ut.
 

Zita

Medlem
Takk!

Jeg får det ikke til å funke jeg, men sannsynligvis så gjør jeg det ikke riktig heller. Har så å si null erfaring med php. Hvordan implenterer jeg den i HTML`en? Dette gjelder tinyscroll.js, en separat fil.

Kan jo slenge inn et spm ang. tinyscroll også med det samme... Noen som har brukt dette scriptet og oppdaget altfor treg scrolling i FF?
 

enotodden

Medlem
Ser ingen grunn til å UA-sniffe i PHP av denne grunn..
Her er en link til en artikkel på Quirksmode som viser deg hvordan du kan gjøre det i JS.

JavaScript - Browser detect


..Det beste rådet jeg kunne gitt var vel egentlig å bruke noe som fungerer i alle nettlesere eller å lage noe selv som gjør det. Menmen..
 

Coulix

Medlem
Ingenting i veien med å bruke PHP hvis siden din har støtte for det. Her er noe jeg skrev i farten som burde funke. Alt av html eller javascript du putter mellom dem burde ikke vises i firefox, og er enkelt nok for at du kan ta det i bruk umiddelbart uten å kunne kode - så sant siden din støtter php.

Skriv dette over javaskriptet du ikke vil vise i firefox:
Kode:
<?php if(strpos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'],'Firefox')!==false) { ?>

og dette under:
Kode:
<?php } ?>

Hvis du vil bruke javascript for å teste mot firefox isteden, kan du prøve:
Kode:
if(navigator.userAgent.indexOf('Firefox') == -1) {
  // Ikke firefox, putt skriptet ditt her.
}
 
Topp