Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skopakke

holte

Medlem
SKOSALG!!

Jeg setter ned prisen til 3.000.-

fritidssko.no
mokkasin.no
mokkasiner.no
skinnsko.no

Kjøp og løp:)
 

Stoppet

Banned
skoutsalg.no er vel kanskje et mer heldekkende domene som koster maks 120,- på domeneshop for øyeblikket ;)
 

holte

Medlem
Takk for informasjon, men jeg er fullt klar over at man får domener til rundt hundrelappen på domeneshop, men du får ikke disse for den prisen.

Forøvrig kan det jo være en grunn til at det er ledig. Jeg sjekket antall google treff.

Fritidssko - 453 000 resultater
Skinnsko - 155 000 resultater
Mokkasin - 3 110 000 resultater
Mokkasiner - 212 000 resultater

Skoutsalg - 752 resultater (deler jeg ordet sko-utsalg får jeg rundt 80.000 treff)

For folk som driver med sko, design ol, så er ikke dette noen dårlig pris. Tvert I mot vil jeg tro. Hele 750 kroner stk for fire knallgode domener.. Jeg ville I såfall tatt med utsalget.
 

Stoppet

Banned
Nå skal ikke jeg selge sko, men skulle jeg har gjort det så ville jeg heller brukt et domene som dekket et større utvalg og heller optimalisere innholdet for søk på ord som fritissko, skinnsko, mokkasin og kokkasiner. Jeg er ganske sikker på at det ville gitt bedre resultat.

XXL hadde vel ikke valgt sitt navn hvis de ikke klarte å optimalisere sidene for enkeltprodukter innenfor sin bransje. Søker du på fritidssko så er det XXL som kommer øverst i søket.

Forøvrig har ikke resultatet noe å bety annet enn at det er mye vanskeligere å nå gjennom og komme til topps. Du skal være god for å komme på førsteplass på mokkasin når det er 3110000 andre sider som rangerer på det treffet.

Du bør helle sjekke hvor mange som søker på selve ordene, ikke hvor mange treff man får på søket.

Forøvrig er vel strengt tatt også fritidssko.no, skinnsko.no, mokkasin.no og mokkasiner.no også ledige? ;)
 

holte

Medlem
Det er knallbra domener hvis man driver med de små nisjene, ikke så mye mer å si om det...
P { margin-bottom: 0.08in; }

Det var det jeg og tenkte. Jeg kjente en gang ei jente som drev med design av mokkasiner ol, men jeg har mistet kontakten. Samtidig dukker det stadig opp større varepartier av billige sko fra konkursbo etc.

Sko er nok ikke det letteste å drive med som nettbutikk, men mange klarer det, og det finnes gode bytteordninger. Billigsko går unna likevel..

Jeg vil også tro at større skobutikker/kjeder kan ha interesse I noe av dette. Jeg har ikke selv rettet henvendelse mot noen av disse, men jeg har ikke hatt domenene lenge, så andre kan ha forsøkt. Jeg vet ikke.

Samtidig tenker jeg at sidene gjør seg godt innen affiliate, google ads og med masse skoinfo og tips. Du skal jo ikke ha mer enn 600-1200 årlig før det blir lønnsomt. Må ha en del domener da vel og merke.

Jeg vil, når jeg får begynt, klare å få inn mer enn 750 kroner årlig på en slik side, nesten uansett hva det gjelder av domener, men gode domenenavn selger ofte seg selv.

Når det gjelder domenesalg er ikke det primært min greie, men jeg har mer enn jeg trenger. Prisene ligger nok noe høyt for noen, men det er fordi jeg selv ser stort potensiale I disse.

Får jeg ikke solgt, utvikler jeg det jeg vil beholde, selv.
 

holte

Medlem
Nå skal ikke jeg selge sko, men skulle jeg har gjort det så ville jeg heller brukt et domene som dekket et større utvalg og heller optimalisere innholdet for søk på ord som fritissko, skinnsko, mokkasin og kokkasiner. Jeg er ganske sikker på at det ville gitt bedre resultat.

XXL hadde vel ikke valgt sitt navn hvis de ikke klarte å optimalisere sidene for enkeltprodukter innenfor sin bransje. Søker du på fritidssko så er det XXL som kommer øverst i søket.

Forøvrig har ikke resultatet noe å bety annet enn at det er mye vanskeligere å nå gjennom og komme til topps. Du skal være god for å komme på førsteplass på mokkasin når det er 3110000 andre sider som rangerer på det treffet.

Du bør helle sjekke hvor mange som søker på selve ordene, ikke hvor mange treff man får på søket.

Forøvrig er vel strengt tatt også fritidssko.no, skinnsko.no, mokkasin.no og mokkasiner.no også ledige? ;)

Nå kan det vel tenkes at XXL kommer opp først på fritidssko siden fritidssko.no ikke er oppe? Om biltema hadde fritidssko og XXL enda ikke eksisterte, så ville vel biltema kommet opp først?

Delvis enig i det med treff, men det viser likevel litt om interessen. Mokkasin scorer høyt pga at det også er en svensk møbel interiørbutikk. Skulle de utvide til Norge kan det jo bli interessant.
 

Stoppet

Banned
Nå kan det vel tenkes at XXL kommer opp først på fritidssko siden fritidssko.no ikke er oppe? Om biltema hadde fritidssko og XXL enda ikke eksisterte, så ville vel biltema kommet opp først?

Jeg tror nok du overdriver betydningen av domenet. Jeg har etter hvert erfart at innholdet er det viktigste, mens domenet er viktigst i forhold til bygging av merkevare.

Mokkasin scorer høyt pga at det også er en svensk møbel interiørbutikk. Skulle de utvide til Norge kan det jo bli interessant.

Da er et tips kanskje å prøve å selge domenet til dem? Hvis ikke, har du sjekket opp i forhold til rettigheter ved bruken av dette? Er der noen begrensninger?

Delvis enig i det med treff, men det viser likevel litt om interessen.

Dette er feil! I følge Semrush er dette interessen for disse ordene:

fritidssko 210 søk pr måned i Norge
mokkasin ikke registrert med søk i Norge
mokkasiner ikke registrert med søk i Norge
skinnsko ikke registrert med søk i Norge

Så søkeresultatet har ingen ting med antall søk (interessen) å gjøre. Nå har jeg ikke sjekket i Adwords hvor mye søk som kommer opp, men Semrush kjøper sin informasjon fra Google, så det er nok samme trenden.
 

holte

Medlem
beklager, men jeg har ikke fått med meg siste kommentaren her, men nei, det er ikke noe varemerke/patenter så vidt jeg kan se.

ny pris 500.- stk for disse

skinnsko.no
mokkasin.no
mokkasiner.no (750 for begge)
 
Topp