Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Snappingtjeneste av norske domener

looper

Medlem
Jaha, er det slik å forstå at dere sender inn EK så fort dere ser det er ledig?

Jeg har selv brukt snapnames og ett par andre før. Jeg liker konseptet men jeg har vanskeligheter for å se verdien av dette på .no domener for deres del. Det er ett lite marked dette på .no domener. Dessuten så har du overvåkning i fra Domeneshop som fungerer helt uten smerter og er gratis!

Skulle selvfølgelig gjerne ha brukt dere på noen domener før, men de domenene jeg kunne tenke meg er sikkert de halve forumet vil ha. Og da blir det en auksjon og da er vi like langt;)
 

fredrikr

New Member
Mja, du sier noe der. Er vel ikke så nødvendig.

Fjerna captcha og fikset slik at æøå funker. Takk for tilbakemelding :)
 

fredrikr

New Member
Jaha, er det slik å forstå at dere sender inn EK så fort dere ser det er ledig?

Jeg har selv brukt snapnames og ett par andre før. Jeg liker konseptet men jeg har vanskeligheter for å se verdien av dette på .no domener for deres del. Det er ett lite marked dette på .no domener. Dessuten så har du overvåkning i fra Domeneshop som fungerer helt uten smerter og er gratis!

Skulle selvfølgelig gjerne ha brukt dere på noen domener før, men de domenene jeg kunne tenke meg er sikkert de halve forumet vil ha. Og da blir det en auksjon og da er vi like langt;)
Nå vet jeg ikke hva du mener med EK, men vi sender inn en domenesøknad så fort domenet blir ledig.

Overvåkning fra Domeneshop og lignende er vidt forskjellig fra den tjenesten vi tilbyr.

Per dags dato er det over en halv million registrerte domener - synes ikke det er så halvgæernt marked!
 

Bjørn Andersen

Webmaster
flott :) hvis jeg legger inn en ordre på ett domene, vil dette da bli offentliggjort på siden et sted, slik at andre kan by og det blir budrunde, eller blir min ordre holdt hemmelig og at det blir en intern budrunde hvis evt andre skulle legge inn ordre på samme domene ?
 

fredrikr

New Member
flott :) hvis jeg legger inn en ordre på ett domene, vil dette da bli offentliggjort på siden et sted, slik at andre kan by og det blir budrunde, eller blir min ordre holdt hemmelig og at det blir en intern budrunde hvis evt andre skulle legge inn ordre på samme domene ?

Det blir holdt hemmelig og vises ingen steder. Det blir holdt auksjon hvis det er flere enn 1 som har bestilt samme domene. Da vil den som fikk bestillingen først godkjent ha åpningsbudet, mens de andre starter på 0.
 

looper

Medlem
Nå vet jeg ikke hva du mener med EK, men vi sender inn en domenesøknad så fort domenet blir ledig.

Overvåkning fra Domeneshop og lignende er vidt forskjellig fra den tjenesten vi tilbyr.

Per dags dato er det over en halv million registrerte domener - synes ikke det er så halvgæernt marked!


Egenerklæring ja!

Overvåkning i fra Domeneshop er jo ikke vidt forskjellig, forskjellen er at du tar penger for det og tar bryet med å lagre egenerklæringen. For all del du har ett godt konsept men det er kostbart for brukeren. Da man må betale uansett! Skal man ha ett domene er jo ikke det noe problem men skal man ha flere.

En halv million registrerte domener og så kan du ihvertfall regne med at de aller fleste domener blir ikke slettet. Så det at du har ett marked på en halv million er helt feil. Du går inn i en VELDIG smal nisje og det bør du være klar over.

Skal legge inn ett par bestillinger i kveld , men jeg tror ikke prosjektet er levedyktig da jeg tror .no er ett super lite marked når det kommer til "expired & deleted".

Men lykke til! Litt negative ord her men det overlever du=)
 

Nutz

Med lem
Artig tjeneste. :)

Egentlig "genialt" når man tenker etter. -Gjelder bare å få nok folk gira på å skaffe seg gull-navn gjennom tjenesten..
Nesten det samme for d-sanapping om det blir ledig eller ikke. Pengene er allerede på konto, og dersom domenet ikke ble ledig, -dess mer penger og mindre jobb på DS.. :)
 

fredrikr

New Member
Hvor ofte sjekker dere mot Norid om domenet er blitt frigitt/ledig?

Slik informasjon går vi ikke ut med, men vi har opparbeidet oss erfaring på hvilke tider domener pleier å bli droppet. Så vi er mer aktive i visse perioder enn andre. (Norid har satt opp regler for hvor mange spørringer man kan ta i døgnet)


Egenerklæring ja!

Overvåkning i fra Domeneshop er jo ikke vidt forskjellig, forskjellen er at du tar penger for det og tar bryet med å lagre egenerklæringen. For all del du har ett godt konsept men det er kostbart for brukeren. Da man må betale uansett! Skal man ha ett domene er jo ikke det noe problem men skal man ha flere.

En halv million registrerte domener og så kan du ihvertfall regne med at de aller fleste domener blir ikke slettet. Så det at du har ett marked på en halv million er helt feil. Du går inn i en VELDIG smal nisje og det bør du være klar over.

Skal legge inn ett par bestillinger i kveld , men jeg tror ikke prosjektet er levedyktig da jeg tror .no er ett super lite marked når det kommer til "expired & deleted".

Men lykke til! Litt negative ord her men det overlever du=)

En egenerklæring skal ikke sendes inn til norid med mindre de ber om det. Det er en registrarsansvar for å sjekke at det stemmer.

I følge offisielle tall fra norid var slipprosenten på 7,2% i perioden november 2008 til oktober 2009. Med overvåkningstjenesten til Domeneshop står domenet ledig i mange timer før man får registrert det. Da kan det være for sent i forhold til andre vanlige registrarer også, hvis det er flere som er ivrig på det.

Det går fint :) Setter pris på kritisk tilbakemelding.


Hva med å ha en "snapperavgift" på kr 50 pr. år mens man venter på å snappe domenet, og så ta en høyere registreringsavgift når domenet er snappet.

Vi var inne på denne idéen. Men når en person får registrert et domene på seg så er det hans. Han trenger ikke vår velsignelse for å flytte domenet. Vi kan da komme i en situasjon hvor en person betaler 50 kr - får domenet - og så flytter det og ikke betaler etter-fakturering.

Vi har jo det juridiske på vår side, men det kan bli mye arbeid på oss hvis vi får vrange kunder. Derfor valgte vi den løsningen vi har nå.
 

picxx

Well-Known Member
Vi har jo det juridiske på vår side, men det kan bli mye arbeid på oss hvis vi får vrange kunder. Derfor valgte vi den løsningen vi har nå.

Nå er ikke jeg noen advokat, men juridisk sett har dere vel en liten blemme hvis kunden skal betale for et domene der hvor dere beholder summen selv om varen ikke leveres.
Dere burde ihvertfall forandret ordlyden dithen at det er deres tjeneste man betaler for, uansett om domenet blir ledig eller ikke (så får dere heller gå for den at domenet blir gitt kunden gratis om det skulle bli ledig).
 

Tonny Kluften

Administrator
Vi var inne på denne idéen. Men når en person får registrert et domene på seg så er det hans. Han trenger ikke vår velsignelse for å flytte domenet. Vi kan da komme i en situasjon hvor en person betaler 50 kr - får domenet - og så flytter det og ikke betaler etter-fakturering.

Vi har jo det juridiske på vår side, men det kan bli mye arbeid på oss hvis vi får vrange kunder. Derfor valgte vi den løsningen vi har nå.

Det blir bare det samme som alle andre tjenester som blir levert før man får betaling. Har man en avtale som ikke blir overholdt er det bare å sende til inkasso osv.
 

fredrikr

New Member
Nå er ikke jeg noen advokat, men juridisk sett har dere vel en liten blemme hvis kunden skal betale for et domene der hvor dere beholder summen selv om varen ikke leveres.
Dere burde ihvertfall forandret ordlyden dithen at det er deres tjeneste man betaler for, uansett om domenet blir ledig eller ikke (så får dere heller gå for den at domenet blir gitt kunden gratis om det skulle bli ledig).

Oppdaterte bestillingsiden for å gi bedre inntrykk av at det er tjenesten man betaler for og ikke domenet. Så ikke selv at det ikke kom så tydelig fram. Takk for innspill.
 

hansson

Langveisfarende
Morsom tjeneste, men kanskje mest som å spille lotto og håpe på sju rette. Savnet informasjon på bestillingssiden om hva som skjer når året er gått og snappingen har vært mislykket. Må man da betale igjen, og hvordan skjer dette? Auto-trekk av visa eller paypal eller faktura tilsendt?

Ellers reagerte jeg på at du bruker et bilde av en https-feil fra Google Chrome som illustrasjon for https-inngangen til nettstedet. Sjekket om det var slik i virkeligheten også, og fikk en diger advarsel om at sertifikatet ikke er gjenkjent. Det er vel ikke noe problem å få tak i et sikkerhetssertifikat fra en av de kjente leverandørene som ikke utløser slike ting?

ENS - er det en del av firmanavnet eller er det en benevnelse på enkeltpersonforetak jeg ikke er klar over?
 
Topp