Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørmål angående verdi av domene?

Er dette ett godt domene?

  • Brukbart

  • Ubrukelig

  • Usikker..


Resultatene er kun synlige etter avstemning.

Thomas W

New Member
Hei Webforumet,

Jeg eier ett domene jeg selv mener har potensiale, men lurer på hva dere her inne synes.

installere.no

Har jo en mening her at dette kan brukes innenfor mange sjangre, da det er mye som innebærer en installasjon av noe.
Hva mener dere her inne at dette domenet har av verdi?
 

adeneo

Medlem
Min mening er at det er verdt omtrent 125,- kroner, altså registreringsavgiften for et .no domene.

For andre som driver med installasjon av et eller annet slag kan det sikkert ha en eller annen merverdi, hvor mye det er snakk om kommer vel an på hva vedkommende er villig til å gi, men jeg tipper mellom 125,- og 4 000 000,- kroner et sted, sånn grovt regnet.
 

Tony J

Alle skal få
Min mening er at det er verdt omtrent 125,- kroner, altså registreringsavgiften for et .no domene.

For andre som driver med installasjon av et eller annet slag kan det sikkert ha en eller annen merverdi, hvor mye det er snakk om kommer vel an på hva vedkommende er villig til å gi, men jeg tipper mellom 125,- og 4 000 000,- kroner et sted, sånn grovt regnet.

Er det ikke mer riktig å si at et domene er verdt 0,- ? Er ikke et domene en ren utgift FØR man skaffer seg en plan eller FØR man selger det? For om det hadde kostet 1000,- å registrere domenet, så ville ikke verdien da automatisk blitt 1000,- ?

Uansett: Installere.no er ledig.

det er også aktivere.no..

det er også oppdatere.no...
 

Thomas W

New Member
Takk for svar! Dette var jo konstruktiv kritikk, noe man som oftest lærer av :) Og JO, jeg eier domenet, kan hende at der du har søkt ikke er helt oppdatert?
 

erlsae

Medlem
Nå ser det ut til at det er du som eier det. Husk at NORID oppdaterer sine systemer på forskjellige tidspunkt på døgnet. Hvis du poster offentlig et domene som NORID ikke har registrert, kan fort en annen person kjøpe det og være heldig å komme før deg i NORID sitt køsystem.
 

Santo

Active Member
Takk for svar! Dette var jo konstruktiv kritikk, noe man som oftest lærer av :) Og JO, jeg eier domenet, kan hende at der du har søkt ikke er helt oppdatert?

Du eide ikke domenet når du skrev det første innlegget ditt. Det er ikke noe etterslep i Norids WHOIS-database, den er alltid 100% oppdatert.

Det fremkommer jo også av informasjonen i WHOIS at domenet først ble registrert i dag, dvs. 06. mars.

Domain Information

NORID Handle...............: INS1614D-NORID
Domain Name................: installere.no
Domain Holder Handle.......: WD240O-NORID
Registrar Handle...........: REG42-NORID
Legal-c Handle.............: TW3224P-NORID
Tech-c Handle..............: DH38R-NORID
Name Server Handle.........: NSHY11H-NORID
Name Server Handle.........: NSHY46H-NORID
Name Server Handle.........: NSHY81H-NORID
DNSSEC.....................: Signed
DS Key Tag 1...........: 54919
Algorithm 1...........: 8
Digest Type 1...........: 2
Digest 1...........: 5e28b257c1beb7c50d05e811eb1d106fc7697ab43e45a155cbff355a03c1d663

Additional information:
Created: 2015-03-06
Last updated: 2015-03-06
 

Santo

Active Member
Nå ser det ut til at det er du som eier det. Husk at NORID oppdaterer sine systemer på forskjellige tidspunkt på døgnet. Hvis du poster offentlig et domene som NORID ikke har registrert, kan fort en annen person kjøpe det og være heldig å komme før deg i NORID sitt køsystem.

Norids WHOIS-database er alltid 100% oppdatert, helt uavhengig av alle andre oppdateringstidspunkt og rutiner.

I dette tilfellet (installere.no) så er det nok registraren som har latt registreringen vente på seg...
 

Thomas W

New Member
Trodde jeg eide domenet da jeg kjøpte noen domener igjennom domeneshop for noen dager siden, betalte og fikk kvittering osv, men da tar det tydeligvis LANG tid før dette blir registrert da..
 

Santo

Active Member
men uansett urelevant i hensyn til tråden?

Ja, det er det sikkert, men det er jo ikke så rart at vi reagerer litt når det kommer noen og forteller om det flotte domenet sitt, men som det viser seg at de faktisk ikke eier?

Og som en liten konklusjon kan vi nok slå fast at domenet ikke er superbra, for da hadde noen andre snappet det foran nesen din. De hadde helt fra onsdag ettermiddag når du opprettet tråden og frem til i dag på å gjøre det.
 
Ja, det er det sikkert, men det er jo ikke så rart at vi reagerer litt når det kommer noen og forteller om det flotte domenet sitt, men som det viser seg at de faktisk ikke eier?

Men hvorfor sjekke hvem som eier domenet i utangspunktet? For å finne ut hvem bruker er og stalke ham på fb?
 

Thomas W

New Member
Jeg hadde ett poeng med at jeg spurte om dette ;) Men fikk den info jeg trengte, og igjen takker for responsen. Det har vært lærerikt!
 
Topp