Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål angående rettigheter

Baku

Medlem
La oss si at jeg har domenet elkjøp.no

Er det da noe interessant for elkjøp å kjøpe dette tror dere?
Og vil jeg i det hele tatt kunne selge det eller vi de bare kunne ta det over siden de heter elkjøp og har gjor det en stund??

De bruker jo elkjop.no men vil det på noen måte lønne seg for dem å eie elkjøp.no?

De har også ett affiliate program, så jeg lurte på å lage en landingside for dette på elkjøp.no å prøve å rangere høyere enn elkjop.no på søkeordet elkjøp.
Dette er kansje ikke så vanskelig?

Men elkjøp vil kansje ikke gi meg en affiliateavtale hvis dette er formålet mitt?


Hva tror dere?
 

testdriver

Ha det bra..
Ja, de vil neppe gi deg en affiliateavtale. Sannynligvis vil de benytte retten sin til aa frata deg domenet.

Jeg ville ikke lagt et eneste sekund arbeid i et slikt prosjekt.
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Litt mer info om situasjonen dersom dere er interesert:

"16.1 Klage type A: Innehavere av rettigheter til navn kan klage på grunnlag av at registreringen eller bruken av domenenavnet medfører inngrep i deres rettigheter. Offentlige organ kan klage på at registreringen eller bruken av domenenavnet uberettiget gir inntrykk av å angå offentlig forvaltning eller myndighetsutøvelse. Motpart i klagesaker av denne typen er abonnenten til det innklagede domenenavnet. Klagefristen er 3 år fra registrering av domenenavnet. Se vedlegg H for detaljer og klageprosedyre."

Sitat hentet fra Norid: Regelverk for .no (navnepolitikken)


Ha en fin kveld!
 

Ståle

Medlem
Det skal vel i grunn ikke være mulig å registrere et domene som elkjøp.no da man i egenerklæringen skriver under på blant annet følgende:

"-etter søkers kunnskap medfører urettmessige inngrep i tredjemanns retgistrerte eller uregistrerte rettigheter til navnet."

Registraren burde i slike tilfeller ikke godta bestillingen.

Elkjøp har jo uten tvil rettigheter til elkjøp.no.

(PS: Det samme gjelder forøvrig widerøe. ;) hehe...)

Hvor kan man finne dette?

Tror nok elkjøp kun var et eksempel.
 

trencH

Medlem
Send de et tilbud om å kjøpe det for en realistisk sum, så får du iallefall tilbake pengene + litt til. Det er en prosess å klage inn dette til Norid, så om de kan slippe unna med å betale en susing... Vel, da gjør de som regel det.
 
Topp