Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål rundt kjøp av lenker

Jens1986

Medlem
Hei webforumet

Hvordan verdsetter dere lenker når dere kjøper dem?

Hva betales mest for, artikler med lenker eller lenker som står i footer osv?

Kan dere gi meg noen eksempler på hva dere har betalt for lenker? (pr, pris og andre faktorer)

PS dette gjelder norske lenker.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Har aldri betalt for lenker - tro det eller ei, men ser jo her inne at det er nok av lenkekjøpere. Er nok veldig vanskelig å komme med summer på dette, både av konkurransehensyn og ikke minst vil jo dette variere svært pga. alle mulige faktorer.
 

Hakasu

Medlem
Folk er stort sett veldig skeptiske til å dele konkrete tall, så tviler på at du får noen gode svar. Det er også veldig mange ting som vil påvirke prisen, som sjanger på nettsiden, PR, relevansen på nettsiden og lignende. Den beste måten å finne frem til priser er vel nesten ved å prøve seg frem.
 

Jens1986

Medlem
Jeg skjønner at det er vanskelig å komme med summer, og at det varierer. Men hvordan setter dere en verdi når dere skal gi bud/kjøpe?

Edit: svarte likt som deg Hakasu. Ok, så jeg får bare legge ut ønske om kjøp av lenker og så komme med motbud da.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg tror det beste du kan gjøre er å lage deg et oppsett på hva du ønsker å oppnå. Det vil si at du setter deg et budsjett, antall linker du ønsker, kvalitet og type nettsider og hva som er suksesskriteriene dine for at du skal være fornøyd når du så gjør analysen på det.

Betaler du med peanøtter så får du ikke annet enn peanøtter, betaler du med gull så får du sitte ved det beste bordet.

Legg deg også på minne at du skal fornye avtalene etter endt periode også..... kontinuitet er et nøkkelord. Lite vits i å kjøpe linker som forsvinner etter "kort" tid.
 

pleb

Medlem
Mitt tips er å skrive artikler selv for så å spørre om du får lov å publisere dem på andres nettsider. Linkene forblir til "evig tid", det er verdi både for deg og nettstedeier - og du kan komme av med en billigere pris enn ved en sitewide link.
 

Stoppet

Banned
Jeg ville heller brukt kronene på å reklamere på for eksempel Google. Eller kjøpe reklameplass på spesifikke og relevante sider. Det er nok mer "safe" enn å kjøpe linker. Trafikken du får vil også være mer relevant og innbringende.
 
Topp