Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sponsing, fradrag?

Popuz

New Member
Hei,

Har et spørsmål, visst eg sponse en person med et produkt (eksempel en blogg) vil det bli noe form for fradrag/avskrivinger for bedriften?

Takk :)
 

Steve Cash

Medlem
Bare hvis du kjøper et produkt, dvs. hvis du betaler for for et reklamebanner på bloggen (eller annen form for profilering) er det fradragsberettiget. Hvis du bare gir bort pengene uten noen motytelse er det ikke fradragsberettiget.
 

Stoppet

Banned
Men hvis sponsingen er en motytelse for omtale/markedsføring som det vel vanligvis er i slike tilfeller, så er det vel fradragsberettiget?
 

Popuz

New Member
Hmm, så reklame er fradragsberettighet (fult ut på et år eller sats per år?)

Men sånt så Nettverten seier :"motytelse for omtale/markedsføring ", form av konkurranse eller at en kjent person omtaler om produktet ditt, vil det ikkje bli fradragsberettiget?
 

Steve Cash

Medlem
Som jeg skrev, hvis en kjøper et produkt, f.eks. en eller annen form for profilering, så vil det være fradragsberettiget. Jeg antar at en omtale går inn under dette, såfremt omtalen har en verdi for giveren og det ikke er fullstendig misforhold mellom verdien på gaven og gjenytelsen en får. Jeg antar at hvis en gir bort noe til en blogger er det ikke veldig dyre produkter. Det følger med noen problemstillinger om beløpsgrenser og fradrag for merverdiavgift, jeg har ikke tid til å søke opp dette nå, men det går an å finne mer om det i Lignings-ABC og merverdiavgiftshåndboken.
 
Topp