Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SSL som ikke koster ei arm og et bein?

ronorio

Active Member
Lets Encrypt og cPanel sin AutoSSL bør vel dekke de fleste enkle SSL behov. Disse er jo gratis. Om du trenger noe mer enn domeneverifisert sertifikat koster dette noen kroner.
 

ronorio

Active Member
AutoSSL er en funksjon som offisielt ble sluppet til WHM/cPanel -servere i fjor høst. Dette er et samarbeid mellom WHM/cPanel/Comodo. WHM's egen "Lets Encrypt" funksjon. Dette er integrert i alle WHM/cPanel servere som kjører v58 eller senere (64.0.24 er siste stabile pr. dags dato). De fleste hosting selskaper som benytter WHM/cPanel burde være oppdaterte og ha funksjonen aktivert for kunder nå.

Merk at det ikke er tilgjengelig for servere som fremdeles kjører CenOS 5 eller CentOS 6 32-bit, men hvorfor noen skulle fremdeles sitte på disse systemene er meg ukjent.

Når funksjonen er aktivert i WHM vil serveren opprette Comodo DV (domain verified) sertifikater til alle domener og sub -domener automatisk, og fornye disse i faste intervall. Sertifikatene finner du under "Security" i cPanel.

 

ronorio

Active Member
Ja, dette er helt genialt, og enkelt. Men regn med at ikke webhotellene gir det videre til deg gratis :D

Det er mye mulig mange legger inn dette som en betalt tjeneste. Har ikke helt oversikt over hva som er vanlig praksis hos andre, men hos meg er dette inkludert i prisen til alle kunder. Ta kontakt for ny hosting avtale, hehe!
 

Travellingman

Nettgrunder
Er vel de færreste som gjør dette gratis, sjekket på Hostgator-kontoen min og der starter den billigste løsningen deres på 32 USD pr år. Per domene!

Så SSL sertifikater er en ny og god inntektskilde for webhosterene...
 

Stoppet

Banned
Tror det er gratis hos PROISP :)
 

ronorio

Active Member
Det blir litt opp til hver enkelt bedrift å bestemme det men jeg mener at når kunden betaler for en cPanel hosting -løsning allerede, bør også SSL funksjonen være til fordel kunden..

Det kommer litt an på hvilke kunder og forventninger som stilles. Noen er fornøyd med Hostgator fordi det koster ingenting, mens andre ønsker bedre kvalitet...og til eksempel inkludert SSL.
 

TMM

Medlem
Hei, børster støv av denne tråden da vi trenger et rimelig SSL-sertifikat ifm. integrasjon av Stripe hos en frivillig organisasjon.

Forslag?
 
Topp