Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Stable bokser CSS online editor?

Sjefskoder

Sjefskoder
Hey chief!

Jeg tror ikke det finnes, men det finnes jo en andre drøss med tuts på nettet som du kan bruke for å lære deg å bli en sann css-guru..
men, det er ikke gjort over noen dager..
Å forstå og å kunne bruke css er en kunst..

Har drevet med CSS(Cascading Style Sheets) i mange, mange år, men det hender til dags dato at jeg og står fast og må ta frem
en eller to av mine CSS Bøker..

Finnes mange sider på nett, som du kan lete etter inspirasjon ifra og..
Enkleste er å lære seg fra grunnen av og ikke ta noen snarveier..

Selv om du skal ha et bilde med en fet ramme, så ikke bare sett deg ned og søk etter " border on image with CSS" i google, og kopier koden, for da lærer du aldri..
lær deg å forstå hvordan CSS fungerer fra grunnen av og du vil aldri sitte å lure på hvordan du viser bilder med fet ramme igjen..

f,eks om du finner en nettside som er litt fancy, så kan du studere kildekoden, for å lære deg å forstå hvordan det gjøres..
Anbefaller deg å lese, lese, lese og atter lese for å lære deg dette, da det ikke finnes noen snarveier..



Jepp, det er viktig å forstå hvordan det gjøres, å ikke bare vite at det fungerer og dermed kopiere en kode fra en annen nettside, for da lærer du aldri.. (selv om du tror det, der å da)

Men, du har jo og verdens beste nettside som resursverktøy for å stille spørsmål og å lære da..
Jeg vet nemelig om at forum på nett der det sitter mange personer med enorme kunskaper, som er mer en glade for å dele med seg av sine kunskaper og erfaringer ;)

Her er denne siden jeg prater om! :p

Jeg lever etter følgende regel når det gjelder å hjelpe noen..

"Gi ifra deg en ferdig kode og personen søker deg opp igjen, å igjen, å igjen. Lær denne personen å lage sin egen kode og han plager deg aldri igjen!" :p

kanskje en litt vridd versjon av hvordan folk vil lære seg, men jeg jobbet 2 år på it-akademiet i Sandefjord for noen år siden, som vikar og tok med meg de egenskapene og læren jeg fikk der og synes det er moro å lære folk noe nytt, men da skal de lære seg dette og ikke bare be om en ferdig kode, for det får du ikke av meg..

Hjelp til koden du søker kan du få, men da med en forklaring på alle funksjoner og diverse ned i minste detalj, slik at du aldri behøver å spørre om det samme igjen ;)

Og da blir konklusjonen på dette innlegget mitt.:

LES OG LÆR, SPØR OG GRAV, FORSTÅ OG FÅ KUNSKAPEN DU TRENGER

/S
 
Topp