Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Start av nettbutikk!

Nooben

New Member
Hei.
Eg og ein kompis har tenkt å starte ein nettbutikk. Det me ønsker og selge er elektronikk.

Men me vil ikkje ha varelager sjølv, har derfor søkt på nettet. Der eg kom over Dropshipping. Noen som har erfaring med dette ? noen innspill ?

Tar i mot all konstruktiv kritikk med stor takk.
 

Nooben

New Member
Me er veldig nye på område så andre ting og opplysninger kan vera til stor hjelp. tips til navn ? logo ? osv.
 

Turbo Heidi

Member
Når det gjelder dropshipping så er spørsmål om dere ønsker droshipping fra utlandet eller faktisk prøve å finne det i Norge. Det er ikke mange som fører dette i Norge, men det er noen få. Dere bør også tenke på hvilke leveringskrav dere har.

Når det gjelder navn og logo så kommer det alt an på hva dere tenker å føre. Sortimentet elektronikk er utrolig stort. Logoen og navnet bør gjenspeile hva dere holder på med og det bør være en enkel logo som kunde enkelt husker og kjenner igjen.
 

Nooben

New Member
Takk for respons.
Er det ein plass du kan finne alle som driver med dropshipping i Norge ? Eventuelt visst du dropshipper fra utlande , vett du noe om eventuelt leveringstid ca ?
 

Turbo Heidi

Member
Nei eg har ikke funnet noen nettside med oversikt for dette. Men om du ønsker så kan du sjekke ut vareutvalget mitt. Eg tilbyr forhandler avtaler. Vi har ca. 1-3 virkedager levering. Samtidig så har vi også mulighet for kvantumsrabatt på mange produkter.

Når det er fra utlandet så varierer det veldig. Er nok ikke noen fast leveringstid over alt. Men det kan variere fra 4 virkedager til 45 virkedager.

https://cubestore.no
 

xdex

Medlem
Slik som jeg oppfatter det, jo billigere produkter, jo lengre ventetid (levering). Kjenner til flere som dropshipper dyre produkter (fra 3000kr og opp) og de aller fleste får tilsendt produktene via DHL eller lignende (frakt er inkludert i prisen leverandøren gir dem). Bor du sentralt i tillegg, har du pakkene etter ett par dager fra forsendelsedato. Hvis du skal operere med småting som HDMI kabler og diverse til 2-3$ stykket, med gratis frakt er ventetiden som regel alt fra 14-40 dager. Det spørs hvilken fraktmetode som blir brukt, når varene sendes, og hvor varene sendes fra.

Hvis en kunde må vente 40 dager på en HDMI kabel så vil det ikke være en positiv erfaring (min mening). Du kan jo tenke deg selv hvor irriterende dette er. En uke til 2 uker, bør være maks ventetid, og da får du kanskje gode tilbakemeldinger i tillegg, husk å vær tydelig på nettstedet du selger i fra. Mange forventer normal leveringstid 3-7 dager.
 
Topp