Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Starte nettbokhandel

hvaer

Medlem
Jeg vurderer å starte en nettbokhandel, som en del av ett annet prosjekt jeg holder på med. Noen av bøkene vil være basert på dropshipping fra diverse bokhandlere i utlandet, mens for den norske delen så lurer jeg på om det finnes noen ferdige systemer som det er mulig som frittstående å være med på her til lands. F.eks fra forlagssentralen?
 

Vikingen

Medlem
Hørt om ebøker?:) Vil ikke være frekk, men flere og flere går over til å lese bøker på ulike lesebrett og nettbrett. Bra for regnskogen er det også. Jeg ville ikke anbefalt å satse på salg av fysiske bøker i 2012, men lykke til!
 

Kassimaja

Geocacher
Fordi om salget av ebøker stiger så behøver ikke det å bety at salget av papirbøker synker
 

Vikingen

Medlem
At verdens største nettbutikk, Amazon selger flere ebøker en papirbøker kun to år etter at Kindle ble lansert sier vel sitt.

Om det er mer behagelig eller ikke er vel mer en smakssak. Mens svært mange fortsatt foretrekker å leste tradisjonelle bøker, er det flere og flere som ser fordelen med å lese bøker på nettbrett/lesebrett


Har du noen tall på det?
Tviler på at det kommer noen boom med det første, det er fortsatt ekstremt mye behageligere å lese en bok av papir.

Folk leser bøker som aldri før, men stadig flere går over til digitale bøker.


Fordi om salget av ebøker stiger så behøver ikke det å bety at salget av papirbøker synker

Du kan sikkert få donald på smarttelefonen din også:) Var nettopp ute og reiste en tur, og ja det er svært mange som bruker smartelefoner og ulike digitale måter å lese bøker på. Det er særlig når man reise at å lese digitalt er svært praktisk. I steden for å fylle sekken men bøker, har du alt på en plass.



Leser ikke folk bøkene på ipad on smarttelefoner nå da? Lenge siden jeg har sett noen leser i en bok på en flyplass. Men hva vet jeg, jeg leser bare Donald.

Var ikke meningen å kuppe denne tråden, men ville bare dele min mening. Ville vært interessant å høre hvilke planer du har med nettbokbutikken din.
 
Sist redigert av en moderator:

hvaer

Medlem
Hørt om ebøker?:) Vil ikke være frekk, men flere og flere går over til å lese bøker på ulike lesebrett og nettbrett. Bra for regnskogen er det også. Jeg ville ikke anbefalt å satse på salg av fysiske bøker i 2012, men lykke til!

Jepp, jeg har hørt om e-bøker, men det er enkelte nisjer som aldri kommer til å bli store på pad, og spesielt en av de nisjene har jeg som formål å ta andeler av, ettersom jeg har ett konsept som ingen andre har.

Jeg har også ett konsept innen denne bransjen, som det foreløpig ikke finnes teknologi til å gjennomføre, men er rimelig sikker på at hovedelementet kommer innen 2-3 år, bare en av hovedaktørene forstår at det er fremtiden... (Apple)

Så hele poenget med denne butikken er å få ett fotfeste innen bransjen, ikke å tjene penger.

Tonny Kluften skrev:
Har du noen tall på det?

I april, så ble det solgt 192 ebøker per 100 fysiske bok hos Amazon, også kjent som verdens største bokhandel.
 

Kassimaja

Geocacher
Du kan ikke sammenligne det norske og amerikanske markedet når det gjelder e-bøker. I USA selger forlagene ebøker og tjener penger på det. I Norge ser det ikke ut til å være noen vilje til å selge ebøker til en lavere pris en vanlige bøker og da vil det nok ta noe mer tid før det blir noe særlig populært
 

zapotek

Medlem
Hørt om ebøker?:) Vil ikke være frekk, men flere og flere går over til å lese bøker på ulike lesebrett og nettbrett. Bra for regnskogen er det også. Jeg ville ikke anbefalt å satse på salg av fysiske bøker i 2012, men lykke til!

Selv jeg som sitter med trynet klint inni en skjerm store deler av dagen foretrekker bøker i bokform fremfor ebøker.
 
Topp