Kjapp og trygg hosting for Wordpress

subdomain blogspot?

n0stra

Medlem
Ei venninne har en blogg liggende på blogspot og har tidligere satt opp et .com domene opp mot denne.

Jeg fikk en forspørsel om å sette opp en liten nettbutikk til denne og det enkleste jeg ser for meg der er å bare forwarde et subdomene som shop.hennesadresse.com til butikken jeg setter opp (hun skal selge noe av våre produkter så det er langt enklere å lage enda en butikk i vår butikk på dette viset).

Spørsmålet er hvordan man evt setter opp dette på blogspot?
 

picxx

Well-Known Member
Du trenger ikke gå via blogspot.
Du setter opp et subdomene hos hennes registrar og mapper dette til nettbutikken dere setter opp. Deretter setter hun ganske enkelt opp en link til shop.hennesadresse.com på hennesadresse.com (blogspotbloggen).
 

n0stra

Medlem
Du trenger ikke gå via blogspot.
Du setter opp et subdomene hos hennes registrar og mapper dette til nettbutikken dere setter opp. Deretter setter hun ganske enkelt opp en link til shop.hennesadresse.com på hennesadresse.com (blogspotbloggen).

Jeg har forstått det slik at .com adresser gis ut av blogspot og at hun har benyttet den tjenesten de leverer. Hadde håpet at det var en ekstern registrar som domeneshop og lignende.
 

picxx

Well-Known Member
Husker jeg ikke feil bruker blogspot enom for å registrere domener.
Kontakt enom, eller blogspot, for å få innloggingsdetaljer til registraren.
 
Topp