Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Subdomene - Wix og blogg på wordpress

Wanman

New Member
Hei!
Prøver å få wix nettside til å virke sammens med bruk av wordpress blogg på subdomene hos domeneshop

Subdomene der bloggen skal være er f.eks slik. www.mittfirma.no/blogg
Nettsiden skal ligge på www.mittfirma.no

har lagt inn dette på Domeneshop
Navnetjener 1: ns2.wixdns.net
Navnetjener 2: ns3.wixdns.net
Slik at wix siden fungerer, men skriver jeg /blogg etter www.mitfirma.no så virker det ikke

Før jeg satt opp dette sjekket jeg at wordpress siden som ligger på www.mitfirma.no/blogg fungerte, og det gjorde den. Men etter at jeg la inn naventjenere fra wix virker ikke dette lenger.

Noen som vet hvordan dette kan gjøres slik at begge sider virker?
 

thomasstr

Medlem
Nå har du flyttet domenet ditt fra Domeneshop sine navnetjenere til Wix sine, og da vil ikke mittfirma.no/blog fungere. Da må du opprette et subdomene i DNS hos wix. F.eks. blog.mittfirma.no, opprette subdomene blog.mittfirma.no på Domeneshop i webhotellet og installere wordpress under dette subdomenet på Domeneshop webhotellet ditt. Husk å bruke blog.mittfirma.no som URL i wordpress.
 

Wanman

New Member
Takk for svar, får teste ut dette.
Litt usikker på om jeg kan lage subdomene på domeneshop som kommer før .mittfirma.no slik som du beskriver.
Det har kanskje ikke så mye å si for instillingene i DNS på wix, så lege de går til riktig subdomene.
 

thomasstr

Medlem
Det som er viktig er at du peker til riktig IP-adresse (Subdomenet fra Domeneshop) fra DNS i Wix.
Du skal lage en A-record.
 

Wanman

New Member
Ok, vil subdomenet da ha samme ip adresse som webhotellet? Ser ikke noe annet sted jeg kan finne en egen ip adresse til subdomenet jeg nå har opprettet i domeneshop.
 

Szir0

Member
Det jeg har lest e r at f.eks om man istedenfor å ha en html side men bruker toplistweightloss.weightloss.com så ranker man bedre..
 
Topp