Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Superbløff fra ONNET.NO

Tonny Kluften

Administrator
onnet.no, ONNET , prøver seg med en frekk bløff i det siste "nyhetsbrevet" sitt.

De vil ha kunder til å betale 49 i året for en 301 fra en annen c-klasse, tull og fjas og bortkastede penger er min kommentar til det.

Bare for å ha det helt på det rene,
- Å kjøpe et domene for å peke det 301 til hoveddomene gir deg ikke noen effekt i Google-rageringer.
- Hemmelig whois er tull mht 301 peking av domene

Hett tips, hold dere unna onnnet.no, dette er bare bløff.

Kilden de oppgir er IKTnytt.no, dvs. dem selv.

Her er "nyhetsbrevet":

----------------------------------------------
Google rangerer .org høyere enn andre domener!
Dvs. høyere enn .com, .net, .info, .biz og nasjonale domener (.no, .dk, .se) ved internasjonale søk. Kilde: IKTnytt.no

Vi anbefaler deg derfor å sikre deg .org versjonen av ditt domene og bruke dette som ditt hoveddomene eller peke det til dagens hoveddomene gjennom en søkermotorvennlig 301-redirect. Å kjøpe et .org domene fra OnNet koster:

Kun kr. 95/år

Prisen inkluderer registrering, årsavgift til gTLD, navnetjenere med webbasert kontrollpanel for å redigere sonefilen til domene og over 100 verktøy for å sjekke alle deler av domene og gjøre dine nettsider søkemotorvennlige.

En søkemotorvennlig 301-redirect til ditt hoveddomene fra en annen C-klasse enn ditt hoveddomene ligger på koster:

Kun kr. 49.-/år

At pekingen til ditt hoveddomene kommer fra en annen C-klasse er viktig for at den skal være søkemotorvennlig og øke din rangering i SERP.

Hvis målgruppen din er nordmenn, anbefaler vi at du beholder ditt .no domene som hoveddomene og peker ditt .org domene til .no. Hvis du ikke har et .no domene anbefaler vi at du bruker ditt .org domene som hoveddomene og peker alle andre domener til .org.

Er målgruppen din engelsktalende mennesker anbefaler vi at du bruker .org som hoveddomene og peker alle andre domener til .org.

Velger du å peke .org domene til ditt hoveddomene, bør du samtidig vurdere "Hemmelig whois" for å holde din identitet skjult for Google som gjør oppslag i whois databasen for å sjekke hvem som eier domene. Hvis domenene som peker til ditt hoveddomene får du liten kredit for dette når Google skal beregne din PageRank. Motsatt effekt får en pekning fra en annen C-klasse fra en annen eier. Hemmelig Whois koster:

Kun kr. 49.-/år
-------------------------------------
 

zapotek

Medlem
Fra IKTnytt.no: "Grunnen til at .org domener rangeres høyere skyldes at Google ønsker å gi ekstra kredit til frivillige organisasjoner for deres innsats. Med frivillige organisasjoner menes alle nettsteder som er knyttet til et .org domene."

Hehe, han google e snill mot de snille gitt.
 

ÖnNet

New Member
Linker fra Ulike C-klasser gir bedre linkpopularity enn linker fra samme C-klasse

onnet.no, ONNET , prøver seg med en frekk bløff i det siste "nyhetsbrevet" sitt.

De vil ha kunder til å betale 49 i året for en 301 fra en annen c-klasse, tull og fjas og bortkastede penger er min kommentar til det.

Bare for å ha det helt på det rene,
- Å kjøpe et domene for å peke det 301 til hoveddomene gir deg ikke noen effekt i Google-rageringer.
- Hemmelig whois er tull mht 301 peking av domene

Hett tips, hold dere unna onnnet.no, dette er bare bløff.

Kilden de oppgir er IKTnytt.no, dvs. dem selv.

-------------------------------------

Du påstår at jeg lyver. Det er ikke pent. Etter å ha jobbet med søkemotoroptimalisering i over 10 år og skrevet mange artikler om temaet som bygger på langvarig reacher, har jeg lært at Google faktisk vurderer hvilke C-klasser som linker til et domene.

Google prøver å unngå intern-lenker. Det vil si lenker fra andre domener som eies av måldomene for lenkebyggingen. For å avdekke om dette er intern lenking bruker de blant annet ip-adressen linken kommer fra. Kommer linken fra samme IP-adresse eller samme C-klasse ringer "varselbjellene". Det gjør ikke linken hvis den kommer fra en annen C-klasse en domene som det linkes til.

Tilbudet om å kjøpe en URL-forwarding til kr. 49 fra en annen C-klasse var utelukkende ment for dem som er opptatt av å lenkebygging og en god plassering i Google. Alle kan gratis sette opp en URL-forward gjennom kontrollpanelet til sitt webhotell til et annen domene de eier og har parkert på samme webhotell. Problemet er bare at denne linken kommer fra den samme IP-adressen og serveren. For å unngå dette, har vi et tilbud om 301-redirect fra en annen C-klasse.

At URL-forwardingen er en 301-redirect er viktig, da dette er den neste formen for redirect Google anser som søkemotorvennlig. Håper du er enig med i hvertfall dette.

Hemmelig whois er et alternativ for dem som kjøper et domene bare for å peke det til sitt hoveddomene for å få flere inngående lenker til sitt nettsted. Antall inngående lenker til nettstedet påvirker PageRank og dermed også rangeringen i SERP.

Foruten å logge IP-adressen til hvert enkelt domene, logger Google også all whois informasjon for å avdekke om de inngåedne lenkene kommer fra samme eier. Gjør de det, blir de kanskje ikke regnet med av Google. Den beste måten å unngå dette på er å holde whois informasjonen hemmelig, slik at Google ikke kan se hvem som eier domene. Dette er ikke mulig å gjøre for nasjonale domener som .no, .se, .dk osv, men kan gjøres for .com, .net, .org og andre internasjonale domener.
 

ÖnNet

New Member
Linker fra Ulike C-klasser gir bedre linkpopularity enn linker fra samme C-klasse

onnet.no, ONNET , prøver seg med en frekk bløff i det siste "nyhetsbrevet" sitt.

De vil ha kunder til å betale 49 i året for en 301 fra en annen c-klasse, tull og fjas og bortkastede penger er min kommentar til det.

Bare for å ha det helt på det rene,
- Å kjøpe et domene for å peke det 301 til hoveddomene gir deg ikke noen effekt i Google-rageringer.
- Hemmelig whois er tull mht 301 peking av domene

Hett tips, hold dere unna onnnet.no, dette er bare bløff.

Kilden de oppgir er IKTnytt.no, dvs. dem selv.

-------------------------------------

Du påstår at jeg lyver. Det er ikke pent. Etter å ha jobbet med søkemotoroptimalisering i over 10 år og skrevet mange artikler om temaet som bygger på langvarig reacher, har jeg lært at Google faktisk vurderer hvilke C-klasser som linker til et domene.

Google prøver å unngå intern-lenker. Det vil si lenker fra andre domener som eies av måldomene for lenkebyggingen. For å avdekke om dette er intern lenking bruker de blant annet ip-adressen linken kommer fra. Kommer linken fra samme IP-adresse eller samme C-klasse ringer "varselbjellene". Det gjør ikke linken hvis den kommer fra en annen C-klasse en domene som det linkes til.

Tilbudet om å kjøpe en URL-forwarding til kr. 49 fra en annen C-klasse var utelukkende ment for dem som er opptatt av å lenkebygging og en god plassering i Google. Alle kan gratis sette opp en URL-forward gjennom kontrollpanelet til sitt webhotell til et annen domene de eier og har parkert på samme webhotell. Problemet er bare at denne linken kommer fra den samme IP-adressen og serveren. For å unngå dette, har vi et tilbud om 301-redirect fra en annen C-klasse.

At URL-forwardingen er en 301-redirect er viktig, da dette er den neste formen for redirect Google anser som søkemotorvennlig. Håper du er enig med i hvertfall dette.

Hemmelig whois er et alternativ for dem som kjøper et domene bare for å peke det til sitt hoveddomene for å få flere inngående lenker til sitt nettsted. Antall inngående lenker til nettstedet påvirker PageRank og dermed også rangeringen i SERP.

Foruten å logge IP-adressen til hvert enkelt domene, logger Google også all whois informasjon for å avdekke om de inngåedne lenkene kommer fra samme eier. Gjør de det, blir de kanskje ikke regnet med av Google. Den beste måten å unngå dette på er å holde whois informasjonen hemmelig, slik at Google ikke kan se hvem som eier domene. Dette er ikke mulig å gjøre for nasjonale domener som .no, .se, .dk osv, men kan gjøres for .com, .net, .org og andre internasjonale domener.

Håper du skjønner at OnNet ikke er noen bløff slik som du påstår. Vi vet hva vi snakker om på dette området.
 

ÖnNet

New Member
Onnet prøver IKKE å lure folk

Det tror jeg ikke. Jeg tror bare at de vil lure folk.

Hvorfor kommer du med gjentatte angrep på OnNet.no???
Vi prøver aldri å lure folk eller gjøre noe annet som du påstår til stadighet i dine innlegg. Du har tydeligvis lagt OnNet for hat av en eller annen grunn.

Vennligst kom med dokumentasjon før du slenger du påstander av denne typen. De er ærekrenkende og kan forfølges rettslig, noe jeg vil måtte gjøre hvis du fortsetter å angripe selskapet på denne måten.
 

picxx

Well-Known Member
Du påstår at jeg lyver. Det er ikke pent. Etter å ha jobbet med søkemotoroptimalisering i over 10 år og skrevet mange artikler om temaet som bygger på langvarig reacher, har jeg lært at Google faktisk vurderer hvilke C-klasser som linker til et domene.

Har du jobbet med SEO i 10 år burde du vite forskjellen på en link og en 301.
 
Topp