Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Supertreg nedlastning på Javascript lenker

Hei,

Mitt første innlegg her på webforumet. Mye bra tips og ideer her som jeg har følgt "anonymt" fra sidelinjen.

Ble storfornøyd med Bjørn Jarles innlegg: "6 tips: Slik tjener du penger på visningssalg hos Tradedoubler ...".

La ut 25 leads/isale tekstlinker på min nettside for noen dager siden. Følgte oppskriften (se eks. på Stutt.no: Kortere linker - på norsk. Her kan du forkorte linkene dine!) og la tekstlinkene nede på siden, men problemet er at siden lastes utrolig tregt.

Hvert enkelt tekstannonse tar nesten 1 sekund å laste ned. 25 sekunder på 2 linjer med tekst!

Har forståelse for at bannerannonser kan ta noe tid, men dette er et helt latterlig tregt annonsenettverk, og jeg føler at dette går ut over brukeropplevelsen og seriøsiteten på mitt nettsted.

Er det noen som har en oversikt over isales/ileads som faktisk fungerer fra Tradedoubler? Ta tenker jeg på 5-6 "superannonser" som faktisk drar inn noen kroner slik at jeg kan fjerne de resterende for å speede opp nettsiden.

Mine typiske brukere er "alle i Norge med PC" så jeg vil ha noen toppannonser som treffer flest mulig mennesker.

Håper noen har noen tips på lager!

mvh. Vetle

Abc.no - Reise, rubrikk og Shopping
 

Ole

Medlem
Er enig med deg - Javascript-tekstlenkene laster utrolig seint. Selv har jeg kuttet helt ut å bruke dem.
Det er dessuten langt mellom "superannonser" på iSale's. Coockie-tiden er ikke så lang, og det er for mange som bruker dem, så det blir få salg ut av det. Det er i alle fall min erfaring.
 

Ivellios

Medlem
Har også kuttet drastisk ned på tekstannonser fra Tradedoubler, da som du sier, lastetiden blir for lang. De få jeg nå kjører er gjerne så generelle som bare mulig, og for firmaer som kjører mye reklamekampanjer på tv osv. Chess har f.eks tjent inn en del av januars utbetaling.

Nå i jula er det vel en idè å tenke julegaveinnkjøp (bøker, teknologi, film osv), gaver "de fleste" kjøper.
Hvor legger du forresten tekstannonsene? Ligger de i footer vil kanskje ikke brukeren legge merke til den ekstra lastingstida?
 
Topp