Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tar gledelig imot ris og ros på vår nye nettbutikk

Konservativ

New Member
Vi lanserte nylig en singlepage nettbutikk, spyify.no

Setter VELDIG stor pris på alle tilbakemeldinger. Den ser etter vår mening best ut på mobil eller desktop med litt høy oppløsning.

Er 100% klar for å optimalisere designet og innholdet her.
 

Konservativ

New Member
Er dette lovlig?
Ja, dette er fullt lovlig. Så lenge man installerer det på sin egen telefon eller at man får tillatelse av personen som eier telefonen det installeres på. Dog har vi ingen plikt til å følge opp at dette blir gjort, men det kreves fysisk adgang og full tilgang på telefonen som programmet installeres på.
 

Konservativ

New Member
https://www.flexispy.com/ Du er reseller hos ?

Du må legge inn mer informasjon om lover å regler rundt produktet.

Jeg er personlig ikke noe fan av produkter som er i en slik grå sone.

Takker for tilbakemelding! Videreselger ikke for flexispy. Vil heller si at vi er konkurrent av flexispy. Har testet flexispy sin løsning og av personlig erfaring fungerer den 50/50 - tror det har med at de har blitt "for store" å gjøre. Vi har selv vært involvert i utviklingsprosessen av denne appen og den er fullstendig brandet som vår løsning. Det er kun en håndfull som får selge den.

Mer informasjon rundt lovelighet kommer :) Igjen, tusen takk!
 

Steve Cash

Medlem
Ja, dette er fullt lovlig. Så lenge man installerer det på sin egen telefon eller at man får tillatelse av personen som eier telefonen det installeres på. (min utheving) Dog har vi ingen plikt til å følge opp at dette blir gjort, men det kreves fysisk adgang og full tilgang på telefonen som programmet installeres på.
"Finn ut om partneren din er utro", står det på forsiden. Det er vel lite trolig at partneren gir tillatelse til å installere på sin telefon hvis slik overvåkning er hensikten. Eller at en voksen person skal tillate noe slik uansett uttalt hensikt, da skal en i alle fall leve i et veldig spesielt forhold. "Alle" er vel enige om dette ikke hører hjemme i et parforhold.

Å finne ut om en har utro tjenere på arbeidsplassen er neste salgsargument. Jeg er ingen jurist, men arbeidstilsynet sier:
Det er derimot ikke tillatt å bruke mobilovervåking for å gjøre innsyn i e-post, spore arbeidstakeren, sjekke privat innhold eller liknende, dersom det gjøres av annet enn sikkerhetsgrunner, se blant annet personopplysningsforskriften § 9-2 siste ledd.
Kilde: https://www.datatilsynet.no/Sektor/Arbeidsliv/tilgang-og-kontroll-av-ansattes-mobiltelefon-mdm/
Å bruke et slikt salgsargument er direkte grovt, forhåpentligvis skjønner de fleste arbeidsgivere at dette ikke er tillatt. Og ikke bare det, det får produktet til å framstså som useriøst. (Så får heller de som misliker at jeg "moraliserer", som noen kaller det, i stedet for å diskutere sidens oppbygning og funksjon, bare gjøre det.)
 

xdex

Medlem
Blir vel litt det samme som produktene til SpyShop? (som har vært til salgs i lang lang tid) http://www.spyshop.no/sms-rom-og-telefon-avlytting-overvakning-android-full-pakke.html

Men er enig, noe av teksten på nettstedet er nok litt (eller er) over kanten. Man må også Jailbreake en telefon for at det skal fungerer, samme gjelder for android på flere enheter. Så tanken er at man snakker med kjæresten sin, jailbreaker/rooter telefonen, installerer programvare for å så finne ut om hun er utro?
 

Marius_J

Social Engineer
Fint hvis kjæresten din tar med telefonen tilbake til butikken der hun har kjøpt den så får hun ikke gjort noe fordi telefon er jailbreak så hun har mistet garantien :)
 

Konservativ

New Member
Takker alle for engasjement! Dette er veldig bra!

Jeg har også noen synspunkter som jeg vil dele, og her synes jeg alle skal få ha sin mening!

Det er ingen hemmelighet at dette produktet er litt i gråsonen. Det er lov å selge, og å bruke det, så lenge man har tillatelse til å gjøre det/at det er ens egen telefon, men alle vet at dette blir installert på andres telefoner gjerne uten tillatelse.

Har levert denne løsningen en stund og ser at mange gjerne kjøper telefoner i gave som de først installerer produktet på, før den gis videre.

Det er også derfor vi har valgt å markedsføre det slik vi gjør - vi er helt åpne om det, men vi skriver om lovverket i FAQ-en. Jeg er enig i moralen, men personlig synes jeg det er gøy å eksperimentere med forskjellige måter å selge på og også litt derfor jeg postet her - for å se hva "folk" synes.

Jeg tror at kundegruppen vår synes måten vi promoterer produktet på er OK, men folk flest synes dette er skummelt og kanskje bak mål. I denne bransjen er det også kanskje vanskelig å bygge seg et navn som er godt likt av "folk" - annet enn av folk med helt konkrete mål, som helst ikke vil være åpne om det. Med andre ord vanskelig å gjøre kunder om til gode ambassadører for massene.

Om noen lurer(tihi): Vi har valgt å tilby akkurat denne løsningen fordi vi elsker sikkerhet, overvåkning og teknologi, og selvfølgelig siden det er et marked - og her vil vi ha en bit av kaka.

Vi har også mange andre ideér om hvordan vi skal utvide merkenavnet.

Riktg god natt, alle sammen! :)
 

Konservativ

New Member
Håper alle har hatt en fin jul og ønsker dere et riktig godt nyttår!

Ja, man mister i utgangspunktet garantien på iPhone hvis den jailbreakes eller Androiden-telefonen hvis den rootes. Det er imidlertidig utrolig enkelt å fjerne jailbreaken, og det skjer gjerne av seg selv når iOS oppdateres. Da slutter forøvrig programmet vi leverer å fungere også. Man kan også "unroote" en android-telefon, men det er litt mer jobb.
 
Topp