Tilbakemelding på portefølje

En tråd i 'Galleri' startet av Zolic, 24 Aug 2009.

1. Zolic Medlem

2. Uregistrert Guest

Kajak nettsiden så fin ut på bildet men inne på siden så det ut som noe av css har falt ut..

3. olafmoriarty

olafmoriarty Medlem

Denne så usedvanlig lekker ut, og jeg har bare ett endringsforslag. Det gjelder portfoliobildene på forsiden.

Det jeg ville ha gjort om jeg var deg, var å gi alle disse bildene en felles CSS-klasse, og i stilarket setter du innstillinger for denne klassen til width: 261px; height: 142px; (altså den størrelsen alle disse bildene har).

På den måten er designet på plass slik det skal se ut allerede før bildene er lastet, og du slipper å få det uryddige bruddet med mønsteret ditt dersom et bilde skulle vise seg å ikke virke (eller bruke et halvt minutt på å laste).

Noen eksempler:

Uten ekstra CSS
    Din nettside slik den ser ut før bildene har lastet
    Din nettside slik den ser ut dersom ett av bildene ikke virker

Med ekstra CSS
    Din nettside slik den ser ut før bildene har lastet
    Din nettside slik den ser ut dersom ett av bildene ikke virker

(Her har jeg riktignok brukt bare en enkel style-attributt på hvert bilde, men konseptet er jo det samme.)

4. hansson

hansson Langveisfarende

Morsomt med fargespekteret på toppen som får det ut til å se ut som linja henger i en bue nedover mot midten (eller kanskje det bare er min brytningsfeil som kicker inn...). Er det tilsiktet?

5. hansson

hansson Langveisfarende

PS bildene dine er ofte over 150 k, helt unødvendig. I dag sitter jeg på en litt strupt tilkobling og bildene laster merkbart tregt. Kjører du jpg på disse får du dem ned i 30-50K uten synlig kvalitetstap.

6. Zolic Medlem

Har du litt mer informasjon rundt dette, hvilken type nettleser bruker du? Da alt jeg har testen den i virker feilfritt

@olafmoriarty: Veldig smart, hadde jeg ikke tenkt på... Har lagt til dette nå.

@hansson: Endte du opp med å måle at linja var helt rett eller? :p Det var ikke en effekt jeg hadde planlagt før jeg flytta fra papir til PS...
    Har nå også endret de tunge png filene til jpg, og som du sa... Kvalitetsmessig er det ikke lett å se forskjell, selv på 60% bare.

Takk for kommentarene

7. hansson

hansson Langveisfarende

Ja måtte faktisk finsikte litt på den linja for å finne ut om det bare var en illusjon...

Del denne siden