Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemeldinger på mobilapplikasjon (Android)

Stoppet

Banned
Hva kan denne som ikke Tuneln Radio og myTuner Radio Norge kan?
 

Foggis

New Member
Den har benyttet seg av Exoplayer istedenfor Mediaplayer, noe som skal gjøre strømmingen mer "smooth" mtp bytte mellom 3G/4G og riktig implementering av PARTIAL_WAKE_LOCK som holder strømmene igang i bakgrunnen av telefonen selv om du holder på med andre ting på telefonen/skrur av skjermen,noe som er et stort problem med mange spillere til android idag. Når det gjelder GUI håper jeg at brukere opplever at det er mer oversiktlig og brukervennlig. Radiokanalene er hentet fra database, slik at kanalene kan oppdateres kontinuerlig. Neste oppdatering vil gjøre at kvaliteten på streamene automatisk tilpasser seg tilgjenglig hastighet på nettverket (3G/4G/WiFi), samt innstillinger for å manuelt velge kvalitet i menyen, med forbehold om at kanalene strømmes i ulik kvalitet. Til nå har vi lagt til omtrent 10000 kanaler tilknyttet 52 land.

Men det jeg egentlig ønsker tilbakemelding på er hvordan dere opplever applikasjonen ved første øyekast.
 
  • Like
Reaksjoner: mra

xdex

Medlem
Det viktigste her er å kunne begrense hvor mye båndbredde appen skal bruke (aner ikke om appen din tillatte dette). Ser mange klager på at radio apper sluker båndbredde (mobildata) og det bør ikke være nødvendig når det lett kan unngås (endre kvalitet, sette begrensinger etc).

NRK Radio appen gjør dette enkelt, og om jeg husker rett bruker den rundt 60mb i timen (på laveste streaming kvalitet og 90mb i timen på høy?). Personlig syntes jeg radio tilhører fortiden, nyheter trenger jeg ikke på veien og bilen varsler om det er ulykker på strekkingen, det samme gjør telefonen. Podcasts er løsningen for meg, kombinert med Spotify.

nb: har ikke prøvd appen din, men ga deg noen innspill likevel.
 

Foggis

New Member
Helt topp. Takk! Normalt streamer applikasjonen vår på 128kbps, noe som tilsvarer ca 60MB per time. Neste oppdatering håper vi på å kunne variere denne både automatisk og gjennom manuelle valg, om vi får til kodingen.
Men ligger noen fysiske begrensinger her med tanke på hvilke kvaliteter de ulike kanalene streames i.
 

Foggis

New Member
Det vet du nok like godt som meg;) For å konkurrere med andre norske konkurrenter som bruker DAB i navnet, selv om ikke dette er en del av applikasjonen. Appen heter kun Istream Radio i alle andre land som søker etter applikasjonen, kun oversatt i norsk playstore til Istream DAB radio, samt er det "Istream Radio" som dukker opp på telefonen, men vi er ganske tydelige på at dette er en streamingapplikasjon i alle beskrivelser ;) Tanken var faktisk å legge til funksjonalitet av DAB signaler etterhvert som mobilindustrien finner ut at dette er hardware som de ønsker å integrere i nye telefoner.
 

Foggis

New Member
https://www.tek.no/artikler/test-lg-stylus-2-k520/347518 Har faktisk laget en telefon, så blir det flere på markedet og den får relativt grei oppslutning i Norge, kommer vi til å integrere dette i applikasjonen også :)!

http://www.dinside.no/mobil/nordmenn-kan-fa-gratis-radiostromming-fra-mobilen/66633825 , onecall har blant annet gjort streaming av norske kanaler gratis i Nordland, så får vi se om det er flere som følger etter. I disse områdene med dette abonnementet er det faktisk helt gratis å bruke applikasjonen gjennom 3G og 4G.
 
Topp