Tilbydere av sms-bekreftelse/-påminnelse

En tråd i 'Produkter og verktøy' startet av Yawa, 23 Sep 2015.

  1. Yawa

    Yawa New Member

    Innlegg:
    18
    Jeg holder på å sette opp et reservasjonssystem for et lokalt massasjestudio, og de ønsker en automatisert sms-tjeneste.

    Ved enhver ny reservasjon, så skal en sms sendes til studioets mobiltelefon for å varsle om at en ny reservasjon er blitt gjort, og må hånderes og bekreftes.

    Scenario #1:
    Kunden har reservert et ledig tidspunkt i kallendern. Aktuell behandler bekrefter reservasjonen, og da sendes en sms til kunden med bekreftelse om at reservasjonen er godkjent.

    Scenario #2:
    Hvis, av en eller annen åresak, ønsket behandler ikke er tilgjenglig på det ønskede tidspunktet, så ønsker de å kunne informere om dette samt foreslå et annet tidspunkt/en annen behandler hvor kunden da kan svare med "OK" for å bekrefte og akseptere endringen (reservasjonen ferdigstilles, og en bekreftelses-sms (scenario #1) blir sendt kunde).
    Hvis den foreslåtte endringen ikke passer, skal kunden kunne skrive et annet kodeord, og reservasjonen settes på vent/eller avbrytes. (studioet kan da evt. ringe kunden for å avtale videre til eksempel).

    Etter at en reservasjon er bekreftet, så er det også ønsket å kunne sende ut en påminnelses-sms til kunden et gitt tidspunkt i forkant av timen. (dvs. kvelden før hvis timen er om morgenen, eller på morgenen hvis timen er på ettermiddag/kveld).

    Noen som kjenner til tilbydere av en slik tjeneste.

    PSWin virker til å kunne tilby noe i den retning jeg søker da dette skal intergreses i en skreddersydd platform. (det benyttes ikke noe CMS).
     
  2. kongen

    kongen kongemedlem

    Innlegg:
    2.740
    twilio.com
     
  3. barentshavet Active Member

    Innlegg:
    350
    Det finnes utallige, feks Sveve eller Pling.
     
  4. Yawa

    Yawa New Member

    Innlegg:
    18
    Ja det gjør noek det. Noen spesielle man kan trekke frem på godt eller vondt er vel det jeg er på utkikk etter?
    Erfaringer fra noen?
     
  5. Septon New Member

    Innlegg:
    18
    Jeg har selv brukt yoyo.no, men dette er veldig "old-school" og gutta bak siden, må kontaktes pr epost, virker veldig shady, og nettsiden suger, men dem tjener likevel sine millioner i året.
     
  6. Britta

    Britta stoffdronning

    Innlegg:
    306
    Hm...nå er det sikkert ikke at det passer inn, men hvorfor vil dem ikke bruker ledigtime.no som system? Som kunde som bestiller time føler jeg det funker ypperlig.
     
  7. Bjørnar

    Bjørnar Gründer

    Innlegg:
    1.650
    Clockwork SMS har et genialt enkelt API i alle fall.
     
  8. Yawa

    Yawa New Member

    Innlegg:
    18
    For komplisert for de ansatte å administrere. Har alerede luftet et par ferdigløsninger for dem...
     
  9. Pong

    Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

    Innlegg:
    3.150
    Jeg bruker clickatell; enkelt å bruke for min del.
     
  10. xdex

    xdex Medlem

    Innlegg:
    1.382
    Hvis du skal ha noe som er "rått" og fleksibelt, går du for twilio. Har brukt dette i flere prosjekter selv, og du kan gjøre de mest fantastiske tingene. Selv om du bare er ute en løsning for å sende sms, kan du gjøre langt mer med API'en deres.

    Da har du full kontroll med SMS muligheten, men også mulig til å automatisk ringe opp til folk, og be om f.eks. 4 siffret kode, be om fødselsår, og ja.. listen er jo enorm, så veldig fleksibelt altså.
     
  11. barentshavet Active Member

    Innlegg:
    350
    Jeg prøver Twilio nå, men får kun melding om at nummerne ikke er kompatible med norske nummer. Hvilke erfaringer har du rundt det - hvordan får du det til å fungere?
     
  12. xdex

    xdex Medlem

    Innlegg:
    1.382
    Dette er noe jeg hovedsaklig har brukt ved utvikling av produkter/tjenester for kunder. Om twilio har gjort endringer som gjør at nye kunder pr i dag ikke kan gjennomføre dette, vet jeg ikke. Det beste du kan gjøre er å følge dokumentasjonen fra twilio.

    https://www.twilio.com/docs/
    https://support.twilio.com/hc/en-us...ne-number-availability-and-their-capabilities
    https://www.twilio.com/voice/pricing/no
    https://www.twilio.com/sms/pricing/no

    Start med å sjekke at det du skal gjøre, er mulig i ditt land (regner med det er Norge).
     
  13. barentshavet Active Member

    Innlegg:
    350
    Takk!
    Fant ut at jeg må kjøpe et nummer, oppgradere kontoen og søke om å få tillatelse til å sende meldinger og ringe til norske nummere... Men da ordner det seg.
     
    xdex liker dette.

Del denne siden