Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Timer eller fastpris på regnskap

K

Kontoristen

Guest
Hei.

En liten undersøkelse.

Til dere som ikke bruker et eksternt regnskapskontor:
Hvis dere skulle benyttet dere av en regnskapsfører ville dere da betalt per time eller fått en fastpris på antall bilag?

Til dere som bruker et eksternt regnskapskontor:
Blir dere fakturert per time eller har dere en fastpris etter antall bilag?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg bruker Gabrielsens regnskapsbyrå, og er godt fornøyd. Det er en lokal aktør som jeg kan stikke innom og få svar face-to-face på mine teite spørsmål. Jeg betaler 500-og-noe, pluss mva, pr time.

Har rimelig lite bidrag, gjerne rundt 10 i måneden, så holder meg rundt tre kvarter pr måned omtrent.
 
Jeg har et lite firma, Comfyrene Design som har to deltakere. Faren til han andre deltakeren er revisor så vi slipper billig unna.

Men når det er sagt så synes jeg fastpris hadde vært ganske greit. Så at Kontorfabrikken tilbød fastpris etter antall bilag og synes idéen der er god.
 
Sist redigert av en moderator:

Christian

Medlem
Jeg har også timespris nå. Jeg bruker regnskapsføreren til såpass mye annet enn kun regnskap, at for meg ville nok ikke fastpris ha dekket mitt behov uansett.
 
Sist redigert av en moderator:

zapotek

Medlem
Jeg foretrekker fastpris på alt av tjenester, være seg regnskap eller bilverksted. Får den store skjelven når jeg ikke vet hva totalprisen på ting er.
 

sKrud

Meget sliten student
Fastpris i form av studielån. Tar alt av regnskap selv, men om jeg skulle hatt andre til å gjøre det ville jeg nok fortrukket timespris. Grunnen til dette er at det er en mer korrekt behandling av brukt tid. Arbeidsmengden kan gå i bølgedaler, så vet ikke helt hvem som kommer best ut at dette.

Men, timespris her altså..
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg er interessert i å lære meg regnskap selv. Ville vært mer interessert i å betale en fast sum for å delta i et nettsamfunn hvor kan finne gode guider (lignende drivbedre.no), hvor det også er et lukket forum hvor jeg kan stille spørsmål når jeg vil (både privat og lukket).

For å gjøre læringsprossesen enklere burde det være case oppgaver man går gjennom, hvor man kan velge mellom flere som kanskje matcher meg mest:

- Kari som skal starte klessbutikk
- Per som skal importere
- Kjell som starter nettbutikk
- Peter som er frilans webdesigner
- Stian som er elektriker

Jeg synes det er spennende å selv ha oversikt over regnskapet. Da vet jeg mye bedre hvordan ting ligger ann.

Enn bra tjeneste hadde fortalt meg i god tid hva som må gjøres, hjulpet meg gjennom prosessen osv. F.eks når årsoppgaven skal leveres hadde det vært fint om jeg kunne submitte den her til godkjenning før jeg gikk gjennom den. Rett og slett bare en regnskaper som ser over skuldrene mine og svarer på spørsmål når det trengs.
 

picxx

Well-Known Member
Fastpris i form av studielån. Tar alt av regnskap selv, men om jeg skulle hatt andre til å gjøre det ville jeg nok fortrukket timespris.

Hvorfor det?
Jeg har aldri selv benyttet meg av slike bladsleikere, men ofte jobbet under de som har gjort det. Det som er felles er jo at man kan kutte kostnader en god del selv, ved å ikke bruke en singel bompengebillett som bilag, men legge dem ilag selv, og levere dem inn som ett bilag i løpet av hele året. Det samme gjelder de som f.eks. får fratrekk for handel på samvirkelag etc.... legg sammen flere mnd..lever inn som ett bilag.

Mulig bare sjefene mine hadde god tid... (eller noen som i det hele tatt gidda å ta dette arbeidet?)
 
Sist redigert:

Kaudervelsk

Medlem
tips

Jeg er interessert i å lære meg regnskap selv. Ville vært mer interessert i å betale en fast sum for å delta i et nettsamfunn hvor kan finne gode guider (lignende drivbedre.no), hvor det også er et lukket forum hvor jeg kan stille spørsmål når jeg vil (både privat og lukket).

For å gjøre læringsprossesen enklere burde det være case oppgaver man går gjennom, hvor man kan velge mellom flere som kanskje matcher meg mest:

- Kari som skal starte klessbutikk
- Per som skal importere
- Kjell som starter nettbutikk
- Peter som er frilans webdesigner
- Stian som er elektriker

Jeg synes det er spennende å selv ha oversikt over regnskapet. Da vet jeg mye bedre hvordan ting ligger ann.

Enn bra tjeneste hadde fortalt meg i god tid hva som må gjøres, hjulpet meg gjennom prosessen osv. F.eks når årsoppgaven skal leveres hadde det vært fint om jeg kunne submitte den her til godkjenning før jeg gikk gjennom den. Rett og slett bare en regnskaper som ser over skuldrene mine og svarer på spørsmål når det trengs.

Hvis du er interessert i å lære regnskap , så er de bøkene som er skrevet av Aage Sending veldig bra . Følger med en arbeidsbok også . Bøkene brukes på BI .
 
Topp