Kjapp og trygg hosting for Wordpress

tips for økt salg i nyoppstartet nettbutikk.

Kmf

New Member
For litt over en uke siden satte jeg min nettbutikk i drift. Men kundene uteblir, har bare hatt et par salg- og det innenfor bekjentskapskrets:rolleyes:
Jeg klør meg i hodet over hva som kan gjøres bedre,- eller om jeg rett og slett må være tålmodig. Litt om butikken:

Jeg er i en bransje med hard konkurranse,- hundeutstyr.
Jeg har fast, lav frakt. Rimelig lav pris. produkter av god kvalitet.
MEN: Mine kunder kan kun betale med pay pal,- burde jeg ha integrert Klarna?

Jeg har levert løpesedler i hjemkommunen min, lapper på butikker, skal annonsere i lokalaviser, er aktiv i forumer der jeg lurer inn linken min, har hjemmeside, blogg og facebookside. Gode åpningstilbud.
Jeg har ført meg opp i diverse nettkataloger, har annonse på Finn(ikke bedriftsavtale) bruker siden 24nettbutikk som er rimelig ryddig og har gode løsninger- vil jeg tro. Jeg ønsker ikke å bruke tusenvis på nettannonser/google adwords osv.

Er det normalt med startproblemer, eller har jeg glemt noe vesentlig?

Jeg skulle gjerne ha lagt til en link til siden her,- men vil ikke at dette skal bli søkeresultatet om noen vil besøke butikken...:eek:

KJEMPEGLAD for tips!
 

spikre

peterhamre.no
Fint å spre lapper osv - men det har tradisjonelt svært lav effekt. Mange tusen må se en annonse før det blir salg (om det er snakk om lapp på butikk, annonse i generell avis osv.
- For å få salg trenger du trafikk. Trafikk er ikke gratis. Adwords fungerer i nesten alle bransjer.
 

Steve Cash

Medlem
Jeg vet ikke så mye om hundeutstyr, men er det en løsning å annosensere i blader for hundeklubber eller på websider for hundeklubber. Vanligvis er ikke annonser på slike steder så veldig dyre, ettersom de ikke har så veldig mange lesere. Men du trenger ikke å treffe all verdens lesere, du trenger å treffe de som har hund.
 

Kmf

New Member
Takk for tips.
Men tror dere det er direkte uklokt å kun benytte pay pal? Sparer jeg meg til fant...??
 

Steve Cash

Medlem
Njaaa, tjaaa, jaaa, egentlig tror jeg det. Vi som er bevandret på nettet og vant til å kjøpe brukte dingser på Ebay kjenner PayPal, og vet at det er bra. Onkel Georg, tante Alma og fetter Anton og andre som så vidt har lært seg dette med netthandel har muligens ikke hørt om PayPal, og har i alle fall ikke konto der. Dermed vil de være skeptiske, og selv om du treffer potensielle kunder som ikke er skeptiske, så vil det å opprette en PayPal-konto for å gjøre et kjøp være et hinder, så da surfer de heller videre til en nettbutikk der de bare kan taste inn nummeret på visakortet de sitter med i hånda.

Nå vet jeg ikke hva det koster å legge inn andre betalingsformer, men jeg tror absolutt du bør ha flere betalingsløsninger.

Jeg antar du har mulighet til å se besøket på sida. Hvis det er nesten null, så er det ikke betalingsløsnsingen som er (det eneste) problemet. Hvis du derimot har bra besøk, men lite handel, og kanskje til og med en god del brukere som har lagt varer i handlekurven, men ikke sluttført handelen, så tyder det på at det er selve sluttføringen som er problemet. Derfor må du begynne med å analysere hvorfor du har lite salg, og sette inn ressursene der du finner ut at det skorter.
 
Sist redigert:

Kmf

New Member
Så langt leg kan lese ut av statistikken er det ingen som har avbrutt handelen etter å ha lagt varer i handlekurven. Men besøkstallet er defienitivt lavt, 15 -20 per dag.
Jeg har åpningstilbud, men kanskje ingen god ide å vise kunden at butikken er nyåpnet?
Det virker gjerne mindre troverdig?
Jo, jeg må nok analysere sidene, igjen og igjen. Og vurdere å tilby faktura via klarna ......
 

Tony J

Alle skal få
Njaaa, tjaaa, jaaa, egentlig tror jeg det. Vi som er bevandret på nettet og vant til å kjøpe brukte dingser på Ebay kjenner PayPal, og vet at det er bra. Onkel Georg, tante Alma og fetter Anton og andre som så vidt har lært seg dette med netthandel har muligens ikke hørt om PayPal, og har i alle fall ikke konto der. Dermed vil de være skeptiske, og selv om du treffer potensielle kunder som ikke er skeptiske, så vil det å opprette en PayPal-konto for å gjøre et kjøp være et hinder, så da surfer de heller videre til en nettbutikk der de bare kan taste inn nummeret på visakortet de sitter med i hånda.

Nå vet jeg ikke hva det koster å legge inn andre betalingsformer, men jeg tror absolutt du bør ha flere betalingsløsninger.

Jeg antar du har mulighet til å se besøket på sida. Hvis det er nesten null, så er det ikke betalingsløsnsingen som er (det eneste) problemet. Hvis du derimot har bra besøk, men lite handel, og kanskje til og med en god del brukere som har lagt varer i handlekurven, men ikke sluttført handelen, så tyder det på at det er selve sluttføringen som er problemet. Derfor må du begynne med å analysere hvorfor du har lite salg, og sette inn ressursene der du finner ut at det skorter.

Man kan vel taste inn visanummeret selv om man handler via Paypal?
Paypal har mange muligheter så vidt jeg vet. visa, master osv.
 

Steve Cash

Medlem
Med lavt besøk bør du nok begynne der ja. Som sagt vet jeg ingenting om hundeutstyr, men jeg googlet ordet akkurat nå, og fant ganske mange butikker, deriblandt en nystartet. Jeg klikket på de øverste 8 treffene, det gikk i Visa, Mastercard, Paypal og Klarna, pluss en butikk som har enda fler.

Din butikk kan ikke ha vært blant de jeg fant, ettersom jeg ikke fant en eneste som bruker bare PayPal. Så det kan være at du har en jobb å gjøre med å komme høyere i Google, og hvordan en gjør det finnes det hundrevis av mennesker her som vet mer om enn meg.

Om det er negativt å si at en er nystartet er heller ikke jeg den rette til å svare på, men jeg ser at noen av dem allerede har begynt med juletilbud, så kanskje du kan vinkle det den veien i stedet?
 

Steve Cash

Medlem
Man kan vel taste inn visanummeret selv om man handler via Paypal?
Paypal har mange muligheter så vidt jeg vet. visa, master osv.

Det var jeg ikke klar over, jeg logger alltid inn med PayPal-brukeren min når jeg skal betale kjøp på Ebay. Men hvis det er en mulighet, så kanskje det bør opplyses på websiden? Kanskje det ikke er så mange andre som vet det heller?
 

Kmf

New Member
Først:tusen takk for svar!!!
Jeg har også problem med å finne min butikk når jeg googler ,noe som gjør meg en smule bekymret....har forstått at det er en hel vitenskap å komme høyt i google. Har jo prøvd å bruke de riktige trigger ordene, men klarer tydeligvis ikke å bli funnet fort nok.....
Har tenkt å ha ukentlige tilbud, juletilbud var en fin ide! Tanken er også å gjøre noe ekstra ut av adventstida. Men da trenger jeg besøk....
Er det noen som kjenner til om det er normalt å streve med besøkstall i starten? Jeg har definitivt IKKKe tenkt å miste motet!
 

Tony J

Alle skal få
Det var jeg ikke klar over, jeg logger alltid inn med PayPal-brukeren min når jeg skal betale kjøp på Ebay. Men hvis det er en mulighet, så kanskje det bør opplyses på websiden? Kanskje det ikke er så mange andre som vet det heller?

Fant det enkelt med 2 klikk. Først "bedrift" , så "løsninger":

https://www.paypal.com/no/webapps/mpp/standard

"Aksepterer de fleste betalingskort fra kunder i Norge og resten av verden"
 

Kmf

New Member
Ulempen m pay pal kan muligens være at man må taste inn navn og adresse, i tillegg til kortnummer. Om man ikka har konto da. Jeg har informasjon om pay pal på nettsiden, og link til pay pal om noen vil lese mer. Men, noen blir gjerne skeeeptisk likevel, og foretrekker faktura, særlig siden mine konkurrenter gir dem det valget.
 

tyr897

Medlem
Om du øker konverteringen med 100% med andre betalingsalternativer (noe jeg anser som et usannsynslig høyt tall), hjelper jo det deg strengt tatt ikke så veldig mye i nåværende situasjon. Så lenge du ikke har trafikk å konvertere, bør du fokusere på trafikken.
 

Kassimaja

Geocacher
Det første du burde begynne å jobbe med er å få linker fra andre (relevante) nettsider. Du har en gyllen mulighet til å legge inn en link her på wf. Alle monner drar ;)
 

zapotek

Medlem
Jeg ønsker ikke å bruke tusenvis på nettannonser/google adwords osv.


Hvis du betale 100 kroner for 10 klikk fra Adwords som igjen ga det et salg i nettbutikken som du tjente 150 kroner på. Ville du fortsatt sett på investeringen som en utgift?
 
Topp