Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips til CMS for vitse side

Webformoro

New Member
Hei, har tenkt og starte en nettside med vitser, og lurer på om dere har et tips til enkel CMS for posting av vitsene, har tenkt og ha forskjellige kattogorier også. Så vil bare ha en sånn likhet med artige.no, altså at det bare er underhverandre, og kanskje litt reklame innimellom. Tips motas med takk :)

mvh Adrian Edel
 

Webformoro

New Member
Problemet spikre er at eg ikkje har så veldig mye peiling hvordan man lager sånn selv, har før drivet endel og edra på webspell sin cms, men ikkje prøvd wordpress, og da det eneste eg egentlig trenger er en plass hvor man skriver vitsene, også at man kanskje kan velge en kategori samtidig, at det ligger på siste vitser + havner i katogorien for den vitsen...
 

spikre

peterhamre.no
Problemet spikre er at eg ikkje har så veldig mye peiling hvordan man lager sånn selv, har før drivet endel og edra på webspell sin cms, men ikkje prøvd wordpress, og da det eneste eg egentlig trenger er en plass hvor man skriver vitsene, også at man kanskje kan velge en kategori samtidig, at det ligger på siste vitser + havner i katogorien for den vitsen...

Da støtter jeg forslaget om wordpress ;-)
 

Webformoro

New Member
Okei :) men er det veldig vanskelig og skrive om wordpress? Endre på den så den får dei mulighetene eg vil ha? Får eg lasta den selve indexen og diverse, også endre på den på den i dreamwaver? :)
 

adeneo

Medlem
Dersom det skal se ut som artige.no og lignende sider så må du nok enten skrive det fra bunnen av eller endre en del på Wordpress.

Ghost er veldig poppis om dagen, det er en superenkel bloggplatform, men det er mulig det kan settes opp slik du ønsker, har i grunn ikke sett så nøye på Ghost enda.
 

Webformoro

New Member
Ghost virka spennende det, men om man får at det blir så enkelt som det eg trenger, vet ikkje eg? Som eg skreiv tidligere, så dreiv eg endel med webspell før, er det ingen som bruker dette mere? :) var også da mye til gaming sider da men...
 

TorsteinO

Art Director & grunder
artige.no ser jo stort sett ut som en **ekstremt** enkel wp-mal, om man ikke finner en ferdig mal som er enkel NOK spørs vel, men det ville være omtrent verdens enkleste mal å lage, man kan vel f.ex. gå ut fra twentytwelve eller noe sånt, og fjerne omtrent alt annet enn headeren og the_post_thumbnail(). Det eneste som er noe halvfancy er vel den "dagens/ukens/månedens" på toppen der, men det tror jeg heller ikke skal være noe stort problem.
 

Webformoro

New Member
artige.no ser jo stort sett ut som en **ekstremt** enkel wp-mal, om man ikke finner en ferdig mal som er enkel NOK spørs vel, men det ville være omtrent verdens enkleste mal å lage, man kan vel f.ex. gå ut fra twentytwelve eller noe sånt, og fjerne omtrent alt annet enn headeren og the_post_thumbnail(). Det eneste som er noe halvfancy er vel den "dagens/ukens/månedens" på toppen der, men det tror jeg heller ikke skal være noe stort problem.

Såg ikkje domt ut den Torstein, men vil legge det i mitt eget design, det går vell det med denne også? Altså skal lage desginet fra bunn av...
 
Topp