Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger norsk IP for å se NRK fra utlandet

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Trenger du en norsk ip? Ok, her har jeg et: 80.91.37.212 :)

Men, et (mer) seriøst svar: du kan finne deg en proxy. I denne sammenhengen er det en boks som sender videre all trafikk til deg. For serveren sin del ser det ut at de får besøk av proxy'en, men det er du som styrer proxy'en.
Sånn cirka.
 

HPF

Medlem
Noen som vet om dette er mulig?
Alle Windows 7 versjonene har mulighet for å sette opp en VPN server. Kjenner du en som har PCen sin i Norge, har litt over middels PC kunnskaper og har på PCen 24/7 så spør vedkommende om han kan sette opp en slik server som du kan logge deg inn på.

Mulig du må opprette en no-ip eller en dyndns konto som han kan bruke (jeg bruker selv dyndns).

Det er VPN tjenester å få kjøpt også. Jeg bruker StrongVPN når jeg vil ha IP-adressen min i USA. Mulig de har norsk IP-adresse også, hvis ikke finner du sikkert tilbydere av slike tjenester i Norge med norsk IP-adresse. Når jeg oppholder meg i Kina (som har blokkert NRK +++ :) bruker jeg VPN server jeg har satt opp på HTPCen min i Norge. Det fungerer 100% og er helt gratis.
 
Sist redigert:

siggiboy81

New Member
Jeg har også erfaring og har prøvd flere VPN tjenester... De fungerer stort sett veldig bra og foretrekker disse framfor proxy, da det kan være ustabilt, fungerer ikke alltid og hvis det er viktig for meg å få norsk IP adresse er det kjipt å risikere å bruke en ustabil proxy. Finnes forøvrig en god del anmeldelser av VPN tjenester på VPN tjenester, så mulig den siden kan være til hjelp...
 

tore.jensen

New Member
Se TV fra utlandet

Jeg har brukt Hjem for å se NRK fra Spania, funker som en drøm :) Lett å sette opp på forskjellige enheter som iPad og PC, trenger ikke installere noe programvare. De levere måneds abb. noe som gjør at det er lett å starte og stoppe abb. hvis du er i utlandet bare kortere perioder.

Mvh
Tore
 

Dag Frogner

Supermedlem
Noen som vet om det er mulig å sette opp noe slikt hjemmefra?

På pc`ene på jobb er vi koplet til servere i Danmark og får derfor ikke sett noe som helst av norsk nett-tv.

Går det ann og på en eller annen måte sette opp dette hjemmefra og kople seg via hjemmepc`en for å komme inn på norsk nett-tv?

Og før spørsmålet kommer så kan jeg informere om at jeg ikke kan bruke tjenester som f.eks HideMyAss, fordi det (selvfølgelig) er sperret på pc`ene på jobb. Så tilkoplingen må komme fra en annen maskin.
 
Sist redigert:

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Burde vel finnes tilbydere i Norge også - hvis ikke er det noen som burde ta seg av den kaken og sette opp et tilbud - nok mange interesserte i utlandet som vil ha stabil og langsiktig tilgang.

Av forskjellige årsaker bruker jeg selv https://www.citizenvpn.com for å koble meg inn via Danmark, Storbritannia eller USA. Fungerer som smurt (f.eks. for å få sett Broen på dansk fjernsyn....). Kanskje det danske firmaet kunne gjort et støt mot det norske markedet?
 

stromme

New Member
Her er en enkel metode du kan bruke for å se alle blokkerte NRK-program i utlandet helt gratis på PC med nettleseren Google Chrome:

1. Gå til siden https://chrome.googl...kpgkljpfnnfcklj og klikk på + FREE og ADD-knappene for å installere ModHeader tillegget i Chrome.

2. Klikk på den nye Modify Headers-ikonen til høyre for adresse-feltet i Chrome og skriv inn X-Forwarded-For i Name-boksen og 160.68.205.231 i Value-boksen.

Det er alt som skal til for å se alt blokkert innhold på http://tv.nrk.no/ i Chrome uansett hvor i verden du måtte være.
 
Topp