Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger pristilbud på logo.

Trenger logo til Vest Skog og Vedlikehold AS.

Vi driver med felling av trær, planering med minigravere, flishugging og stort sett alle gartnerteneste tilbudene som er.

Noen som vil komme med utkast og pris asap?
Bruk navnet til og formulere en idé!

Mvh
Thomas ;)
 
Stilig logo, Pip.
Men er det mulig og oppgradere det hele til noe perfeksjonist nivå?

Har to som lager utkast til logo nå, så blir og bestemme seg når alt er mottatt :)
 

annettelode

Medlem
Her er noen forslag fra meg

vest-skog.png


logo.png


logo2.png


Mvh
Annette
 
Sist redigert:

annettelode

Medlem
Regel nr 1 for logomakeri: Dilldalleffekter ala dropshadows har INGENTING å gjøre i en logo, annette ;)

Smak og behag:rolleyes:Ikke noe i veien for å ta vekk skygger før logoen blir lastet opp på siden.Alt etter hva som passer inn og hva kunden ønsker.
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Nå skal vi ikke gå inn på noen diskusjon her, men nei, det er ikke bare smak og behag, det er gode grunner.

Hvis man tar på seg en jobb - totalt uavhengig av fagområde - bør man også kunne nok om det aktuelle faget til å advare kunden mot dumme valg. Kundens ønsker er ofte absolutt ikke smarte valg, og da er det din jobb som den som er leid inn fordi du skal kunne faget, å si fra til kunden om det.

Så enkelt er DET.
 

PIP

Medlem
Det man virkelig skal se opp for er selvutnevnte eksperter med nulltoleranse. Da tenker jeg at man begrenser den kreative prosessen ved å la den skje innenfor bestemte rammer. Det finnes ingen regler uten unntak. Når det er sagt så er TorsteinO innepå noe vesentlig. En LOGO bør ikke inneholde skygger i utgangspunktet. Dette fordi det er uvesentlig informasjon som kan karrakteriseres som støy i kommunikasjonen. Samt at det egner seg dårlig på trykk. Og en logo bør ikke finnes i for mange varianter, da kommunikasjon bør være så ensartet som mulig.

MEN, personlig så synes jeg det noen ganger er greit å legge til en 10-20% skygge når en skal bruke den på f.eks. web. Ofte er det nok til at logoen "popper" litt ekstra. Du ser på en måte ikke skyggen. Det som jeg mener er enda verre enn å legge til en skygge, er graderinger i selve logoen.

Som designer skal man kunne si imot kunden. Jeg har selv avsluttet samarbeidet med en kunde halveis i prosjektet fordi kunden nektet å gi seg... og jeg ønsket ikke å stå for sluttresultatet. Hvis kunden er eksperten, så trenger han ikke meg. ;) Jeg er nok ikke så sær nå lenger, da jeg ikke har logodesign som inntekskilde, men skal man leve av det så bør man levere 100% hver gang.
 

annettelode

Medlem
Som nyutdannet webdesigner må jeg bare si takk for gode råd så trenger vi ikke dra denne diskusjonen lengre.

Det er jo tross alt en som er på jakt etter logo som startet denne tråden så la oss ikke ødelegge den med synsing og svada.Det kan vi ta i en annen tråd et annet sted på forumet.
 
Topp