Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger script som navigerer til toppen av siden

doffen74

Medlem
Hei.
jeg har problem med at noen av sidene mine ikke åpner i toppen, men scroller x antall linjer ned på siden når den åpnes (gjelder ikke IE). Jeg klarer ikke finne årsaken, og ønsker derfor en midlertidig løsning i form av et script som automatisk ruller til toppen (eller #anchor) når siden lastes.

Forslag mottas med takk. Løsning vil gi credits i fremtidig "takk til..." seksjon på siden min.

Festivalguiden 2010 - - Guide til festivaler, konserter, messer og andre begivenheter
 

to-ov

Medlem
JEg ser at
HTML:
<a name="starthere" ></a>
ligger i toppen på siden din

legg til
HTML:
<a href="#starther">Til toppen</a>
der du vil at folk skal kunne trykke for å komme til toppen

Hvilke sider er det på siden din der dette skjer?
 
Sist redigert:

to-ov

Medlem
Det var litt rar, det scroller ikke ned hos meg. Kjører Firefox 3.6 men kan kanskje ha noe med oppløsningen å gjøre
 

peterandrej

pensjonert moderator
Den scroller ned hos meg. Grunnen er at du har skikkelig dritmange scripts som kjører all over the place, sikkert tredve usynlige iframes og i det hele tatt. Du trenger ingen scripts for å få en side som åpnes på toppen.

Det er bare å sette opp siden på en skikkelig måte.
 

doffen74

Medlem
Det er snodig med det rare!

Hei...
Ja, det er mange script. Jeg holder på med en litt mer selektiv kjøring av disse, så det ordner seg snart. Det er ikke nødvendig å kjøre alle hver gang. Men side jeg bare bruker en default.asp side som kaller opp alt annet, så har det bare blitt slik.

Jeg kunne ikke finne noe iFrames... Men, hvis de er usynlige, så er jo ikke det så rart...

Poenget er at dette scrolle-fenomenet bare oppstod for et par dager siden. Alt annet fungerte likt før det, og fremdeles. Jeg har ikke lagt til flere script eller gjort noe annet spesiellt...
 

doffen74

Medlem
Jeg fant et script som ordnet det :)
Og jeg har også funnet synderen, men jeg kan ikke fjerne den siden funksjonen ellers er i bruk. Da ordner det seg nok til slutt.

Takk for forslagene :)
 
Topp