Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utgifter nettside

RusselSim

Medlem
Skriver forretningsplanen min til min kommende nettside, men lurer litt på hvor stort kapitalbehov jeg kommer til å få.

Kostnader som jeg må regne med:
Server
Domene
Outsource webside design
Drop shipping produktene (kommer på rundt 3500-4000kr).
 

RusselSim

Medlem
Har ikke bestemt meg for hvem som skal designe. Burde jeg outsource til noen utendlanske siden de er billigere eller burde jeg spørre noen norske siden sida skal være på norsk?

Er villig til å betale ekstra for å få ei bra designa hjemmeside pga et bra design på hjemmesida skal være et av mine fordeler i konkurransen med andre aktører.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Må jo selvfølgelig ha de kodet også, men inngår ikke det når jeg betaler for webside designet?

Det kan inngå. Kommer jo an på hva du bestiller. Jeg leverer for eksempel fullstendige løsninger der du får en fiks-ferdig webside satt opp på server med all nødvendig programvare og med domene og alt og hjelp og sånn.

Men det finnes jo de som fikser mye av dette selv, og som bare kjøper et design fra en designer. Da får de en grafikk-fil, og så må man liksom kode denne selv.

Så det kommer helt an på hva du bestiller. Jeg ville spesifisert dette, hvis jeg var deg.
 
J

Jiberish

Guest
Er du ute etter et template design så er det vel bare å slå til. Men du nevnte selv at du vil konkurrere på design? Mener du at det er noe du skal få for under 2000,- ?

Hva er det som får mennesker til å tro at et unikt, gjennomtenkt og godt design ikke skal koste noe?
 

picxx

Well-Known Member
Det første rådet jeg vil gi deg er å søke på en evt. tilbyder før du slår til på "supertilbud".
Du kan søke på google, men webforumet går greit det også.

https://www.webforumet.no/forum/lenke-strategi/6644-75-000-sites-og-kataloger.html?highlight=kenton
https://www.webforumet.no/forum/lov...ed-flytting-av-nettside.html?highlight=kenton

Deretter bør du tenke på hva det er du egentlig trenger for å selge kun ett produkt (om jeg skjønte det riktig).
Du trenger neppe å sette opp en hel e-butikk og få et skreddersydd design for noe slikt? (Designet kan jo diskuteres, da det mere går på konverteringsraten på siden).
Hva med en enkel html side med en paypalknapp?
Om du ønsker å integrere flere betalingsløsninger lar jo også dette seg gjøre på en enkel salgsside, på samme måte som i en nettbutikk.

Ønsker du derimot full integrering mot f.eks. postens satser, mulighet til å ta betalt for gaveinnpakning og gi forskjellige kunder forskjellige rabatter blir det fort såpass omfattende at det nok blir enklest å integrere det i en ferdig e-handelsløsning.

Tenk godt over hva det er du egentlig har behov for før du bestiller noe, for det kan kjapt dreie seg om mange tusenlapper i forskjell på pris... og for guds skyld... søk på tilbyderne før du bestiller.
 

xenimus86

Medlem
Vel websiden min (waypointbergen) er jo bare et template, samt Joomla.. Så den hadde nok vært rimeligere enn et custom design.

Men når jeg selger gode joomla-sider, så går de over 10K.
 
Topp