Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Valg av host for en helt enkel side

papk

New Member
Anbefaler også domeneshop. Eventuelt one.com, men har ikke så mye erfaring med de enda annet enn at det har fungert bra for en klient. Enkelt å sette opp wordpress o.l. hos one.com om man ikke har gjort det før.
 
Sist redigert:

Stoppet

Banned
Kan også anbefale ProIsp
 

papk

New Member
Ikke meningen å okkupere tråden, men hvilke fordeler har f.eks. ProISP, Syse og sircon sammenlignet med domeneshop?

Det jeg liker med DS er kontrollpanelet for domener, fleksibel konfigurasjon (egen php.ini), fri trafikk og ikke minst pris.
Ulemper er at de kun tilbyr PHP 5.5 eller 5.6 (PHP 7 er vel på vei). Begrensning på epost-utsendelser (200 per time/1000 per døgn), cron-jobber kan ikke kjøres oftere enn hvert 10. minutt.
 

Stoppet

Banned
@proisp , er et lite men solid selskap som yter en helt aldeles bra support og kundeservice. Leser du betingelsene når du kjøper et webhotell hos dem, så blir du garantert positivt overrasket den dagen du trenger dem. De yter langt over forventning!!! De har gjort langt mer for meg enn jeg har kunnet forvente. Men nå må jo de da svare på om de er slik alltid, eller om jeg er spesielt heldig :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Har hatt Domeneshop i mange år men nettopp byttet til ProISP. Sistnevnte knuser Domeneshop på hastighet, supporten er ca lik etter mine erfaringer, men jeg liker cPanel mer og mer selv om jeg nettopp har begynt å bruke det. Hos Domeneshop er det ikke mye man kan gjøre selv, med cPanel har man mye mer muligheter, ProISP tillater også at man kan øke servergrensene bl.a. Men så tar f.eks ProISP 500,- for å gjennopprette en backup for deg om du trenger hjelp, mens Domeneshop gjør slikt gratis.

Så spørs det om det er verdt litt ekstra for raskere side med litt mer muligheter...
 

papk

New Member
Har vært fornøyd med Domeneshop mtp. support så langt. CPanel har jeg bare brukt hos servetheworld og one, ser ikke helt hvilke funksjoner/fordeler det gir ProISP som man ikke har hos domeneshop. Annet enn at man slipper manuell konfigurering, noe som er relativt greit hos Domeneshop siden SSH-tilgang er inkludert.

ProISP blir omtrent dobbelt så dyrt per år, man får riktignok 3 databaser ekstra og 10 GB mer men for enkle sider tror jeg ikke det spiller så stor rolle.
 
Sist redigert:

Stoppet

Banned
Men så tar f.eks ProISP 500,- for å gjennopprette en backup for deg om du trenger hjelp, mens Domeneshop gjør slikt gratis.

Og hvor ofte trenger man det?

Min erfaring som evig amatør er at jeg ikke trenger det, bortsett fra en gang der ProIsp gjorde det gratis for meg, selv om det egentlig koster noe :) TOMMEL OPP!!
 

papk

New Member
ProISP garanterer en oppetid på 99,9% (~9 timer nedetid ila. et år), mens Domeneshop viser til 99,95% og Syse til imponerende 99,995% (henholdsvis 4,5 timer og 30 minutter nedetid). Ser den at oppetid er en viktig faktor når nedetiden begynner å nærme seg et halvt døgn i året.
 

Travellingman

Nettgrunder
Har brukt cPanel siden jeg ble introdusert til bransjen av @picxx og @Tonny Kluften , men har også gjort meg mine erfaringer med ProIsp og deres systemer....
Min konklusjon er att det er mye enklere å navigere seg rundt med cPanel og lignende som Hostgator bruker. Ikke udelt positivt til @proisp og deres system for kunder, unødvendig komplisert opplegg....
 

Travellingman

Nettgrunder
ProISP garanterer en oppetid på 99,9% (~9 timer nedetid ila. et år), mens Domeneshop viser til 99,95% og Syse til imponerende 99,995% (henholdsvis 4,5 timer og 30 minutter nedetid). Ser den at oppetid er en viktig faktor når nedetiden begynner å nærme seg et halvt døgn i året.

Et halvt døgn nedetid er bada bing! Ila ett år....
 
Topp