Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vedlikehold av nettsider

otinnen

Medlem
Hei!

Det finnes veldig mange nettsider der det ligger gammelt innhold.
Hva tror dere om tjenesten til TENK AS? TENK AS
Kan det være marked for dette i Norge?
 

Gaasehud

Medlem
Velkommen til forumet! :)

TENK ser ok ut det, har ikke kikket så nøye på det, men så vidt jeg skjønner vedlikeholder de innholdet på en side?

PS: Du har postet dette innlegget 2 ganger ;)
 

otinnen

Medlem
Ja, det stemmer.
Den daglige innholdsredigeringen av siden.

Vil ikke bedrifter kunne håndtere dette selv med dagens webløsninger?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er det din side?

Jeg tror det er marked for det, om man bare gidder er flink til å selge. Jeg vet om opp til flere småbedriftseiere som har mer enn nok med daglig drift. De har en liten nettside som praktiskt talt aldri oppdateres, så de ønsker seg ikke noe avansert CMS. Og de som allikevel har et CMS har ikke lyst til å lære det - de har mer enn nok med å skjønne hvordan de leser og svarer på epostene sine.

Så ja, jeg tror det er marked - spørsmålet er jo bare om man er en god selger?
 

peterandrej

pensjonert moderator
JA, dette er det et marked for. Tenk på følgende: isteden for å kjøpe egne matter og vaske dem to ganger i måneden, sparer de fleste bedrifter heller tid ved å leie inn et firma som gjør dette. Ja riktig, firmaet kommer to ganger i måneden og bytter ut mattene med nyvaskede. Og det hele koster noen få kroner.

Så hvorfor i all verden skulle ikke det samme kunne gjøres på web? Som jo er myyyye viktigere enn matter. Dette er en etterspurt og nødvendig tjeneste, som vil vokse enormt etter som "alle" bedrifter kommer på nett uten å ha tid/ork til å oppdatere nettsidene sine.
 

otinnen

Medlem
Enig.
Men er bedrifter villige til å betale for dette, eller er det for ukjent og uvanlig å outsource slike tjenester? Og hva tror dere om prisingen av slike tjenester?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg synes 1500 kroner i mnd høres ut som en alright pris. Det jeg tror mange bedrifteiere kan føle at gjør tjenesten litt mer risikabel er hvis de ikke bruker den. Kanskje du ha en policy som sier at hvis de ikke bruker minst x timer i løpet av x måneder, så får de x% av pengene tilbakebetalt? Eventuelt at de får kreditert det til fremtidig support.

Om du vil øke salget tror jeg du bør jobbe litt mer med nettsiden. For det første liker jeg ikke kaktusen - det tok en god del sekunder før jeg husket at kaktusen klarer seg selv ganske lenge, uten at vi trenger å vanne den osv. Hvorfor ikke nevne noe om det, slik at folk i det minste forstår hvorfor det er en kaktus overalt på nettsiden?

For det andre burde du legge ut noen eksempler på HVA folk trenger hjelp med. Hvis ikke vil bare mange potensielle kunder komme inn å tenke at de ikke trenger hjelp med noe - men om du har eksempler blir det påminnet det: "Åja, jeg skulle endre telefonnummeret vårt, ny adresse og legge til 2 nye ansatte - det brukte jeg veldig mange timer på siden jeg ikke skjønte noe".

Har du vurdert å utvide supporten til andre ting? Telefonsupport for Windows-problemer f.eks. Eller legge til noen tjenester som ikke koster deg noe, som f.eks Google Analytics, hvor du i tillegg sender de en månedlig rapport som er forståelig for Ola Nordmann..
 

picxx

Well-Known Member
Markedet er der.
Jeg vedlikeholder selv 3 nettsteder, og prisen du tar ligger ikke så langt unna det jeg selv tar. Jeg beregner dog 2 timer som basis/mnd. , men ofte overstiger det dette kraftig, uten at jeg tar ekstra for deti de fleste tilfeller.

Synes dog at eksemplet ditt var noe vagt. Motta innhold på mail --> publisere det, blir liksom litt "men dette er da definitivt noe vi kan gjøre selv!". Få med flere eksempler, som f.eks. oppgradering av cms, oppgradering av moduler på sidene, feilsøking ved feil på siden, utbedring av sidens funksjonalitet etc.
 

Geir E.

Medlem
Det er en meget god idè. Jeg tror det er et kjempestort marked for dette. Jeg tviler på at noen bedrifter vil være skeptiske til å outsource noe sånt.

Tror muligens det ikke var så lurt å lage denne posten, da sikkert mange her fikk en idè til tjeneste de kan tilby :)
 

picxx

Well-Known Member
Tror muligens det ikke var så lurt å lage denne posten, da sikkert mange her fikk en idè til tjeneste de kan tilby :)

Jeg tror (vet) at det faktisk er en god del webutviklere som allerede tilbyr slike tjenester, men da gjerne sammen med andre tjenester som f.eks. design, seo etc.
 
Topp