Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verktøy for å finne/følge domener

papk

New Member
Hei,

Bruker dere noe verktøy eller nettsider for å få ideer til nye domenenavn, og ev. følge med når et domenenavn blir ledig?
 

Stoppet

Banned
Hvis det er spesielle domener du er interessert i kan du jo registrere deg på domeneshop for å få melding om det blir ledig. Ellers så finner du domener etter hvert som de går ut her.
 

papk

New Member
Domeneshop sine tjenester har jeg sett, men ramlet over crawlr.no, riktignok ikke like oppdatert/velfungerende som DS. Tenkte det kanskje fantes noen lignende verktøy i samme kategori.
 

Bjørn

Domenespekulant
Domeneshop sin varseltjeneste er dessverre verdt lik null. De få gangene jeg har fått varsel om ønsket ledige domener, så har de allerede lagt ute på daglig domeneliste i mange timer allerede.
 

papk

New Member
Det er jo ganske ubrukelig... Så med andre ord er det best å gjøre en whois/DAS-sjekk selv på domenet, ett år etter datoen "Last updated"?
Finnes det noe teknisk informasjon for hvordan .no-domener utløper? Ser på Norid at man har opp til 90 dager etter første varsel, sånn jeg forstår så må vel de 90 dagene gjelde etter at domenet er utløpt
 
Topp