Vet noen om en bra og gratis XML-editor/viewer?

En tråd i 'Produkter og verktøy' startet av Steve Cash, 4 Okt 2016.

1. Steve Cash

Steve Cash Medlem

Altova XMLSpy er bra, men koster fra € 400. Jeg kommer ikke til å bruke den så ofte at det er fornuftig å betale over 3000 kroner.

Derfor lurer jeg på om noen vet om et bra, anerkjent og gratis verktøy for lesing og editering av xml-filer. Det går an å leste i Word, IE eller Firefox og redigere i Notepad, men jeg vil gjerne ha et bedre verktøy, gjerne med omtrent samme grensesnitt som XMLSpy

2. Tarjei New Member

3. leiheim

leiheim New Member

Pong og Steve Cash liker dette.
  4. mra Active Member

Ingenting slår XMLSpy når det kommer til funksjonalitet, men det koster. Jeg vet at flere av gutta her på kontoret bruker Brackets + denne extension: https://github.com/shumpei/brackets-formatter-extension - Men dette er selvsagt ikke noe som kan måle seg med XMLSpy

Steve Cash liker dette.
  5. Steve Cash

Steve Cash Medlem

Der var XML Notepad fra Microsoft med en trygg lenke, ja. Takk for det. Jeg fant den i og for seg i Google, men nedlastingslenkene så tvilsommene ut (?). Jeg turte derfor ikke å installere, men nå har jeg gjort med din lenke.

I stedet la jeg først inn Notepad++, som jeg kjenner fra før. Den er vel i og for seg ikke noe XML-verktøy, men den har en plugin som heter XML tools.

Med disse to verktøyene tror jeg at jeg skal få gjort det jeg skal, i alle fall i første omgang. Kommer jeg til kort får jeg se på flere verktøy.

6. Steve Cash

Steve Cash Medlem

Interessant, jeg kjenner ikke Brackets, men jeg skal merke meg den. Har den mange fordeler sammenlignet med Notepad++?

7. mra Active Member

Brackets er nok en mer dedikert kode-editor enn det Notepad++ er, selvom forskjellen kanskje ikke er så stor. Jeg foretrekket Brackets fordi det finnes extensions for direkte sync. mot FTP-server, commit/push til Git repository, etc, men for ren teksteditering, spesielt på svært store filer (50MB++) tror jeg vel egentlig at Notepad++ er mer effektiv.

8. Naturmedisinsentralen A/S

Naturmedisinsentralen A/S New Member

Jeg vil anbefale Atom til alle som trenger en gratis editor i toppklasse. Noen WYSIWYG muligheter.
    https://atom.io

Del denne siden