Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vill ha!

adeneo

Medlem
Hvor mye koster en bil?

Jeg tipper du kommer et stykke på vei med ti lapper, det ser ut til å være en enkel side med et ajax oppslag i en database osv.
 

adeneo

Medlem
Poenget var vel at prisen varierer, alt ettersom hva du skal ha?

Den siden du lenker til er egentlig ganske enkel, som nevnt er det kun en side med oppslag i en database.
Men, så kan man jo bestille og betale mat direkte på den nettsiden, registrere seg, logge inn, benytte sosiale medier, chatte direkte, laste ned tilknyttede apper for mobil, og plutselig er vi i flere hundretusenkronersklassen.
 
Ja mellan 9000 kr till 9 miljoner :)

Det som måste till är ju att restaurangen får info om beställning. flere hundretusen är oaktuellt.
 
Yes, men sen må ju beställaren få bekräftat att order mottagits och tid till mat e klar. precis som wolt.com har det.
 

adeneo

Medlem
Ja mellan 9000 kr till 9 miljoner :)
Det som måste till är ju att restaurangen får info om beställning. flere hundretusen är oaktuellt.

Man burde vel egentlig ikke svare personer som ikke forstår hva man skriver, og i stedet kommer med "vittig" nedlatende pisserør tilbake.

Men, nettsiden du lenker til har jo fullt innloggingssystem, historikk, live-chat, full betalingsløsning for å betale maten direkte, pluss et system som sender melding til restauranten. I tillegg kan man laste ned apper fra Google eller Apple, og det er en hel del tilleggsfunksjonalitet.

Dette er ikke gjort på fem minutter, og dersom du skal leie inn noen profesjonelle til å bygge dette fra bunnen av, vil det koste en hel del, men dersom standarden din for kvalitet er like høy som kvaliteten på innleggene dine, så får du noen til å snekre dette i wordpress for et par lapper.
 

Stoppet

Banned
Man burde vel egentlig ikke svare personer som ikke forstår hva man skriver, og i stedet kommer med "vittig" nedlatende pisserør tilbake.

Og et slikt svar er bedre? Synes du det drar samtalen opp eller ned i kvalitet og seriøsitet?
 
Svaret er vel at det er umulig å si, bare ved å se den ene siden. Spesifikasjoner varierer, skal databasen lages, eller skal det brukes en eksisterende, hvor mye grafikk skal lages, er logoene klare etc, etc, etc. Ja du skjønner, det er nesten umulig å komme med et pålitelig svar uten en del mer informasjon.

Samtidig synes jeg nok at du (Ikke-Peiling) angrep saken litt feil når du svarte som du gjorde. Klarifiser og få en god samtale, i stedet for å komme med syrlige svar til en (som tross alt) tok seg tid til å komme med et svar.

Man kommer lenger med sukker en osv osv
 
Det kallas för ironi det jag gjorde, lovar jag ska sluta med det, humorbefriat e alltid bäst!
Ja det ska byggas från grunden, logo och sånt ordnar jag själv. Detta må till " fullt innloggingssystem, historikk, live-chat, full betalingsløsning for å betale maten direkte, pluss et system som sender melding til restauranten." live chat e väl ikke så viktigt..
 

adeneo

Medlem
Det er dog noe irriterende, når man kommer med det man anser som et relevant svar, og blir møtt med "ironi".

Første gangen er det forsåvidt greit, men når jeg nok en gang forsøker å svare saklig, og forklarer hvorfor prisen kan variere relativt mye, og det fortsetter, så blir jeg irritert, kanskje noe i overkant, så jeg beklager det.

Begge sidene du har lenket til, er bygget fra bunnen av, med forholdsvis grei UI/UX, og en hel del funksjonalitet.
En enkel side, som gjør et oppslag i en database, er forholdsvis lettvint å bygge opp, men det ligger altså mye mer der, og sikkert veldig mye mer man ikke umiddelbart ser.
Som tidligere nevnt er det betalingsløsning, chat, innlogging osv. Så skal det kanskje være en eller annen admin-løsning, hvor også restauranter kan registrere seg å logge inn, samt at målet sikkert er å tjene noe på dette, og ha en løsning hvor det enten faktureres automatisk, eller trekkes kommisjon av betalingene.

Videre har begge sidene du lenker til utviklet egne apper for iOS og Android, noe som ikke er spesielt billig.

Jeg forsøker igjen, med enda litt mindre teskje; prisen varierer, både i forhold til hva du ønsker å få bygget, og hvem som bygger det for deg.

Skal du leie et byrå til utvikling fra bunnen av, inkludert apper og slikt til vanlige telefoner, integrering av betalingsløsninger, SSL, chat osv. så koster det flesk.
Finner du en student som kan sette opp noe lignende med ferdigløsninger i et CMS, så blir det sikker billig(ere).
 
Nu har jag fått lite info om prisnivå från olika aktörer i olika länder. Dyraste alternativet jag fått är ca 300000 kr här i Norge, billigast i Sverige av ett stort företag med stora kunder, de skulle ha ca 35000 kr för samma jobb, så det lönar sig att kolla runt.
 
Topp