Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Xledger.no

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Er det noen her som har noe erfaring med Xledger.no regnskapsbedrifter her? Xledger er et program som regnskapsfører kan bruke for å kommunikasere på internett med sine kunder. Noen som har noe erfaring med å bruke en regnskapsfører som tilbyr denne tjenesten?
 

sta

Medlem
Jepp, har brukt systemet ca. to og et havlt år i mitt AS.

Positivt:
- Enkel tilgang til alle bilag uansett hvor du befinner deg

- Full oversikt over reskontro, leverandører etc.

- Automatisk føring av innbetalinger og en del andre semi-automatiske prosesser som vistnok skal spare tid for regnskapsfører.


Negativt:
- Dyrt. Månedsavgift + transaksjonsavgift. Jeg betaler rett rundt 2000kr. i måneden totalt for bruk av Xledger. På toppen av dette kommer da timeprisen til regnskapsfører for den jobben han gjør i systemet.

- Det er bare noen få av de største bankene som støtter systemet (DnBNor, Nordea og Sparebank1 tror jeg). Du binder deg altså til en av disse hvis du tar ibruk Xledger.


Er det verdt det da? Vel, har du få bilag, glem det, regnskapsprisen pr. bilag blir mye høyere enn om du hadde ført regnskapet i et tradisjonelt regnskapssystem. Har du en del bilag, eller er du som meg mye på farten og er avhengig av tilgang til komplett regnskap, inkludert alle bilag, også når du er borte fra kontoret, da er det muligvis verdt prisen.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det var da veldig så dyrt. Jeg tok kontakt med Bergen Web Regnskap for to dager siden, men har enda ikke fått noe svar. Ifølge deres nettside skal da dette systemet være gratis. Dem mistet iallefall meg som potensiell kunde.

Sendte også en mail til Xledger og spurte om dem hadde noen partnere i Hedmark, men dårlig med svar der også. Webbaserte regnskapsbedrifter som ikke svarer på mail gjør meg skeptisk.

Kunne egentlig tenke meg å finne en alright regnskapsfører som ikke bare er avhengig av telefon og personlig oppmøte for å kommunikasere. Om denne regnskapsføreren hadde et prgorammet lignenende dette hadde da ikke vært å forakte.
 

mofu

Medlem
Kenneth: vært for lenge i Australia? :) Regner med du mener kommunisere og ikke kommunikasere (communicate) ;P hehe..
 

Fredrik

Medlem
Jeg bruker en regnskaps fører som er veldig billig, ryddig og grei. Hun er ikke dataingeniør men jeg har bare gitt henne tilgang på adwordskontoen, nettbutikken samt de andre bilagene enten mailer eller legger jeg i en egen mappe på server så styrer hun seg selv og det er utrolig sjelden hun spør om noe. Dette passer meg fordi jeg har lite bilag og har rimelig god peiling på hva som skjer selv.
 

lissy

New Member
XLedger

Har samme erfaring med XLedger. Veldig kjekt system, men vi har få bilag og det blir litt dyrt.

Vi leter etter ny regnskapsfører nå. Hvilken benytter du på Lillestrøm?
 
K

Kontoristen

Guest
Hei,

Er det noen her som har noe erfaring med Xledger.no regnskapsbedrifter her? Xledger er et program som regnskapsfører kan bruke for å kommunikasere på internett med sine kunder. Noen som har noe erfaring med å bruke en regnskapsfører som tilbyr denne tjenesten?

Har erfaring med dette systemet, men det fins bedre sytemer syns jeg da, bruker selv Kontorfabrikken og er storfornøyd.
Her er fakturering og nettbank ( via bbs ) integrert i systemet, dvs at all bokføring skjer automatisk når du faktuerer med KID.
Dette sytemet koster kr 500,- per mnd uten scanning og kr 1000 med og inneholder også crm, prosjektstyring, kalender og kommunikasjon. Systemet er webbasert og det er gratis innlogging til eksern regnskpsfører.
Her kan du gjøre alt selv og sette bort deler av regnskapsarbeidet hvis ønskelig
 

sta

Medlem
Har erfaring med dette systemet, men det fins bedre sytemer syns jeg da, bruker selv Kontorfabrikken og er storfornøyd.
Her er fakturering og nettbank ( via bbs ) integrert i systemet, dvs at all bokføring skjer automatisk når du faktuerer med KID.
Dette sytemet koster kr 500,- per mnd uten scanning og kr 1000 med og inneholder også crm, prosjektstyring, kalender og kommunikasjon. Systemet er webbasert og det er gratis innlogging til eksern regnskpsfører.
Her kan du gjøre alt selv og sette bort deler av regnskapsarbeidet hvis ønskelig

Jeg har ingen erfaring med Kontorfabrikken og det er godt mulig de har et supert produkt, men jeg syntes du bør gjøre oppmerksom på at du er eier/medeier/partner/ansatt/whatever i Kontorfabrikken, før du roser dem opp i skyene.

https://www.webforumet.no/forum/annonsering/4052-nsker-du-tjene-mer-penger-p-din-nettside.html
 
Topp