Kjapp og trygg hosting for Wordpress

yeye.no lansert i samarbeid med Biip.no

Bjrl

Medlem
Vi har tro på å mer enn doble omsetningen og overskuddet i 2008, men det er risikofyllt å forsøke å gjøre dette alene. Vi KUNNE såklart ha "gutset" og forsøkt, men samtidig hadde vi da gamblet med jobbene til de totalt 8 ansatte - og mye viktigere, gamblet med vår egen livssituasjon; hvor vi akkurat nå kan møte opp på jobb når vi vil, jobbe så mye vi vil, gjøre det vi elsker å gjøre (designe/programmere/tenke ut nye konsepter) og egentlig ikke svare til noen, utover medlemmene på Biip.no.

Dette høres ut som en fornuftig vurdering, etter mitt skjønn. Det som forundrer meg er at dere ikke allerede har en høyere omsetning når dere har såpass mange brukere, men med en sterk strategisk partner er dere muligens heller ikke like avhengige av høye omsetningstall.

Jeg kan forøvrig informere om at de kampanjene jeg har kjørt med reklame på Biip ikke skiller seg vesentlig ut resultatmessig fra kampanjer kjørt på nettsteder i andre segmenter (altså ikke-communities). Det jeg imidlertid ser at dere burde utnytte bedre er segmenteringsmuligheten som ligger i at dere vet alderen på de innloggede personene som skjuler seg bak ip-adressene. Jeg ville f.eks. gjerne betalt tre ganger så mye som jeg gjør i dag pr. visning - hvis jeg kunne fått visninger KUN for personer i alderen 19 - 26 år.


Mvh
Bjørn Jarle
 

Msites Ltd

Livsnyter
Flott å få svar fra deg Stormen! Selv om svaret var mye slik jeg forventet.... :)

Mitt poeng var forsåvidt ikke at dere skulle "gutse" og kun hoppe med en fallskjerm i sekken...
Som du selv sier så er dere store, går med overskudd og har det fritt og fint i dag. Jeg skulle gjerne se at dere turte å ta den kunnskapen, erfaringen og styrken dere har og overført til en del andre prosjekter sammen med den økonomiske styrken dere faktisk har.
Det sitter utrolig mange rundt omkring med gode prosjekter som ikke får gjennomført disse da de mangler noen av kvalitetene og ressursene dere sitter med.
Og, igjen vil jeg gjerne trekke frem Freeway i Danmark som startet ganske likt som dere - de bygget opp Dating.dk - Find din NYE kreste her! 1998-2008 Freeway ApS med omtrent samme målgruppe til å bli en suksess. Videre så gikk de inn i andre prosjekter med først og fremst kompetanse. På denne måten er Freeway idag blitt en av de fremste internettaktørene i Europa.
Jeg antar du kjenner til dem minst like godt som meg og ser parallellen jeg snakker om.

Dette er ikke ment som noen kritikk av det dere har gjort, men mer en oppfordring til diskusjon rundt utvilingen av internettbransjen som ikke ser ut til å blir større da de fleste blir slukt av de store mediehusene så fort noen vokser seg store nok til å true dem.
 
Topp