Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding, forsøk på logo

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg kan jo strengt tatt ikke lage logoer, men siden det virker så gøy - og siden jeg planlegger å få trykket opp noen nye visittkort og lignende materiell snart, så har jeg på en måte prøvd likevel.

Hovedideen er ikke verre enn at jeg vil ha en grafisk "dott" i tillegg til navnet mitt, men jeg har ikke tenkt noe videre rundt symbolikken egentlig. Og så har jeg lekt litt med negative space og kommet fram til dette resultatet. Fontvalget i "dotten" er bauhaus93, og fonten ellers er Helvetica.

Kom gjerne med tilbakemeldinger!! #koz

nylogo1.png
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
You dirty rat! :D Made me smile #koz ;)
Alle har rett å bruke sin kreativitet til å lage logo, og alle har rett å prøve seg, og alle 'kan' derfor. Kan være du mangler faglig bakgrunn, men jeg tror ikke man trenger ha kjennskap til all slags teorier for å kunne prøve seg og faktisk komme fram til noe fint, brukbart og lignende: det er en dose talent, og en dose filosofi som ligger bak uansett.
Symbolikken kommer fra deg, og du kan finne ut mye interessant om deg selv basert på hva du produserer.

Nå kan jeg ikke det, men jeg kan ihvertfall beskrive det jeg selv ville gjort annerledes. Som da forteller litt om meg ;)
Jeg ville flyttet bokstavene litt mer fra hverandre slik at de fremdeles holder sammen men at de ikke overlapper så mye som nå.
Jeg ville gjøre de litt større slik at du har mindre sort igjen.
Jeg ville gjøre innsiden av bokstavene større slik at det blir litt mer leselig også når du forminsker veldig.
Bakgrunnens hjørnet øverst til venstre.. gjøre den rund også? Siden både a og p har avrundete hjørner...

Ellers når det gjelder helheten:
Jeg ville bytte ut & med en komma (men du skriver bedre enn meg så der hører jeg gjerne ditt synspunkt)
Jeg ville vurdert paj.no som domene. Du har nå navnet ditt - som er nødvendig - men også på en måte redundant pga at det er domenenavnet. Vet ikke helt hvordan man kan unngå redundansen der.

Lager du også en variant med farge(r)?
 

Ole Avranden

utvandret
Prøv en asymmetrisk variant. Logoen er for sterk til at den fungerer i et symmetrisk oppsett.
For meg blir det for mye blanding av formspråk med en ukonvensjonell logo satt opp i et überkonvensjonelt midtstilt oppsett.

Linjen med "WEBUTVIK...." bør sperres litt.

At "Pa" i logoen rir så mye på hverandre fanger oppmerksomheten nok til at man kikker én gang til på logoen. Me like.

"Pe" bør utlignes litt bedre, men det er pirk...
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Den er veldig ubalansert og føles alt for massiv, men begge de punktene burde kunne ordnes ved å la bokstavene utgjøre en større del av "dotten".

Negativt rom kan brukes veldig stilig, men her gjør du jo egentlig ingenting med det.
Her er noen eksempler på virkelig bruk av negativt rom i logoer:
Negative space in logo design | Logo Design Love
45 logos that utilize negative space effectively | VelvetAnt.net
35 Logos brilliantly using Negative Space: Negative is Positive Graphic Design Blog – An Ultimate Resource for Graphic Designers
A Showcase of Clever Negative Space in Logo Design | Inspiration
 

peterandrej

pensjonert moderator
Takker for alle tilbakemeldinger!
Litt gøy å lage logoer synes jeg, så synd man ikke kan det skikkelig! Men øvelse gjør mester, og den greia der :)

Hva synes folket om denne da??

(ble jævla hakkete, men det er ikke så nøye i denne fasen)

logo3.png


logo4.png
 
Sist redigert:

Nutz

Med lem
Hmm, tror ikke det er så "nøye" egentlig hva man har som logo. Er kun for spesielt interesserte kritikere som allerhelst vil fremheve seg selv.
Alle forslagene du har vist her ville ikke en vanlig kunde negativt reagert på.
 

stianweb

Medlem
Jeg likte den første best. Skjønner at du årøver å få in "J" i de siste. Men jeg syntes de ble litt for mye linjer å følge.

Det jeg likte med de siste var at "boksen" var litt mindre.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Enda en variant, veldig lik den første, men med farger og forhåpentligvis bedre klarhet og balanse. Kom gjerne med enda flere tilbakemeldinger!!

#koz

nylogo4.png
 

Nutz

Med lem
Hvis vi skal harpe på det slitte og relativt døve uttrykket "Tenke ute av boksen", så illustrer dette strengt talt at PA sitter godt presset inne i den trange boksen. :)

Kanskje bokstavene på hver sin side burde stå halvveis ute av boksen?
Du har jo plass.

Edit; #nuzz :D
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hvis vi skal harpe på det slitte og relativt døve uttrykket "Tenke ute av boksen", så illustrer dette strengt talt at PA sitter godt presset inne i den trange boksen. :)

Kanskje bokstavene på hver sin side burde stå halvveis ute av boksen?
Du har jo plass.

Edit; #nuzz :D

Hehe. Jeg prøver jo å posisjonere meg som en seriøs aktør, slik at "ut-av-boksen" nok må utgå :) Det jeg prøver å få til er noe funksjonelt og enkelt - men samtidig skal det se OK ut på skilt, visittkort, nettsider, osv. Og viktigst av alt; jeg planlegger å lage et DIGERT skilt selv - av treverke - slik at det MÅ være noe som kan skjæres ut med sag.

:) #koz
 

Santo

Active Member
Jeg likte det første opprinnelige forslaget, men likte det siste enda bedre da det nå kom på banen.
 
Topp