Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på nettbutikk

tveiten

Medlem
Var inne og kikket kjapt på nettbutikken din, er på vei i seng her så skriver bare ned førsteinntrykkene mine uten å strukturere tilbakemeldingen her, så beklager at det blir litt rotete. :) Merk også at dette er mine personlige meninger så ikke ta noe som fornærmelser eller bedreviter. Vanligvis når jeg gjør dette for kunder så går jeg grundig igjennom sidene, konkurrentene sine sider og omstrukturerer jeg logikken og tilbakemeldingene og omformulerer og forfiner språk og setninger flere ganger. Men her kommer det som jeg tenker dem, altså rotete. ;)

x. Fint og ryddig design.

x. Blekkpatroner og tonere siden 2009 i headeren liker jeg, gir litt troverdighet at du ikke akkurat har startet.

x. Jeg ville gjort noe med primærfokusfeltet ditt der du nå har "salgspitchen" din i form av tekst, jeg ville raffinert salgsbudskapet, brukt litt mer luft og gjerne punktliste. Eller en grafisk jQuery/flash sak og promotert frem noen viktige budskap.

x. Informasjonen om originale, jettec og wox synes jeg gjemmes fullstendig. Dette burde mer opp og frem. Finnes det noe omtale i noe pcmagasin om forskjellen på disse som er positivt for deg så bør det også frem noe plass. Eller skriv en artikkel om det.

x. "Her finner du garantert billige kompatible produkter som fungerer nesten like bra som de orginale produktene"

For det første så har du skrevet lengre inn på siden at du tilbyr både de originale produktene og de kompatible, så her føler jeg at ved å utelate at du tilbyr de originale produktene også, så mister du potensielt kunder som kunne tenkt seg det, i tillegg føler jeg "nesten like bra" er litt for svakt, jeg ville heller prøvd å omformulert den setningen. Jeg liker en av konkurrentene din sin "Vi selger både originalprodukter og topptestede kompatible..." - Er en mye mer selvsikker salgspåstand.

x. Jeg tror orginal skrives med original. Sjekk gjerne opp for å være sikker.

x. Jeg synes referansene dine også er gjemt vekk, utifra det jeg kan se på noen av de så er de veldig positivt overrasket over din hurtige service og serviceinstilling. Kundeuttalelser burde inn på frontsiden, meget mulig du kunne fått til en fin jQuery sak som veksler mellom ulike uttalelser.. Men jeg kjenner ikke Mystore godt nok til å vite hvilke valgmuligheter og tilpasningsmuligheter din nåværende pakke tilbyr.

x. Med referanse til ovenstående post, hvorfor har du ikke oppgitt telefonnummeret ditt? Jeg ser at du bruker det som et argument at det er for å holde prisene nede. Men jeg som potensiell nettbutikk kunde vil følt det var litt usikkert.. Er du på skole eller noe lignende som gjør deg utilgjenglig på telefon store deler av dagen? Ordretelefoner må jo bare være positivt, eller spørsmål er potensielle kunder. :D

x. Jevnt over synes jeg det er for lite informasjon på produktene dine, jeg som kunde føler meg ikke trygg på at jeg tar rett valg.. Nå har jeg ikke sjekket konkurrentene dine, så jeg vet ikke om det er "blekk og toner nettbutikk-standard" med den mengden produktinformasjon.

x. Var jeg deg ville jeg brukt noen timer i konkurrentenes nettbutikker og sett hva du liker og ikke.

x. Ville også kjørt en spørreundersøkelse mot noen av dine forrige kunder og funnet ut hva de liker og hva de ikke liker. Ofte er det vel så lønnsomt å finne "friksjonsflater"(hva som hindrer en konvertering) ved en nettbutikk som det er å høre hva de liker.

x. Når jeg klikker på produktbildene dine så er mange av disse veldig små og kornete. Gjør meg som kunde utrygg på nettbutikken din, og utrygge kunder handler ikke. ;)

x. Den facebook liker du har under produktene dine, alle står på 273. Er det en og samme du bruker på alle?

x. Hvordan ligger dere prismessig i forhold til konkurrentene deres? Etter som jeg kan se på google så ser 70% rimeligere ut til å være utbredt greie. Er det prisforskjellen mellom original og kompatibel vare?

x. Urlene og titteltaggene trenger en del jobb, men dette vil jeg tro er en del av begrensningen av pakketypen hos Mystore. OG alt etter omsetningsnivå og økonomisk levbarhet av nettbutikken så er kansje ikke disse elementene topp prioritert i starten.

x. Jeg ser utifra andre forumposter av deg her inne at du har også spurt om trafikk kilder etc. Har du ehandelssporing i Google analytics og din nettbutikk aktivert? Med dette vil du få oversikt over nøyaktig kr omsetning du har fra de forskjellige trafikk kildene.

x. Jeg får ikke opp noe adwords fra deg på googlesøk. Har du prøvd dette før eller ikke? Ser utifra andre forumposter at du har prøvd myad.

x. Alt etter hvordan du ligger prismessig, har du vurdert tjenester som Kelkoo og Prisjakt?

x. På nettbutikkomtaler nettkatalogen står det at du har gratis frakt ved ordrer på 200 og over, mens på nettbutikken din står det at det er ved 500 og over. Jeg ville endret på nettbutikkomtaler slik at du ikke får kunder som føler seg snytt derfra. Nå vet jeg ikke antallet besøk derfra, men endringen tar noen få min.

x. På facebooksiden din så har du skrevet i mars/april at kunder ikke trenger å registrere seg for å handle oss dere. Når jeg klikker inn på menypunktet logg inn på nettbutikken din så står det at kunder som skal handle må registrere ditt og datt.. Og i formen som kommer opp ved å klikke fortsett så ber den også om ønsket passord. Så det føles som om du krever brukerregistrering.. Hvis du faktisk ikke krever det så ville jeg anbefalt å fjerne eller flytte logg inn knappen da den gir inntrykk av at du operer med tvungen brukerregistrering, og flere ehandelsundersøkelser og artikler, blant annet En knapp verdt 85 millioner kroner – Stammen.no viser at frivillig brukerregistrering kan være en lønnsom sak.

x. oioi, når jeg nå testet litt så kom jeg frem til denne linken: Mfc 580 - Blekkexpress - produkt Blekkpatroner til BROTHER MFC 580, der er ikke noe produkt der, hadde jeg som potensiell kunde opplevd for mange av dem så hadde jeg løpt full fart mot konkurrenten din.

Håper noe av dette var nyttig! Jeg brukte opprinnelig mange flere smileys i svaret, men fikk beskjed at 14 var litt overkill, så prøvde å begrense meg litt.

Lykke til videre!!

--Alf Morten Tveiten--
 
Topp